Dag HCCnetwerk, Ik heb de volgende (achteraf niet zo slimme) aktie gedaan: Ik heb mijn 2 Nassen (1x MediaNas en 1x NasMyCloudEX2 als netwerknaam)WD My Cloud type EX 2 (uit 2014) ( dus 2x 2 schijven ieder 4 TB qua capaciteit) vervangen door 1x WD My Cloud PR 4100, en daarin de 2x2 bestaande harde schijven geplaatst, in de volgorde: schijf 1 en 2 uit MediaNas op resp. positie 1 en 2, schijf 1 en 2 uit NasMyCloudEx2 op resp. positie 3 en 4 in de WD PR 4100. Probleem: de schijven uit MediaNas worden wel getoond en zijn in te zien via de Wd PR4100, de schijven uit de NasMyCloudEx2 zijn NIET te zien en laat daar nu net de meest relevante info op staan die ik nodig heb (o.a. bedrijfsadministratie en scanbestanden...). Nu heb ik enige hoop omdat de schijven verder na het plaatsen niet meer zijn gebruikt, schijnt dat geformateerde schijven weer te recoveren zijn; zonder eerst leeg te lopen bij een commerciele instelling stel ik deze vraag graag aan het deskundigennetwerk van HCC. Ik zie graag uit naar jullie tips, Met vriendelijke groet, Huib van der GeerHet verplaatsen van schijven uit een NAS naar een andere leidt meestal tot problemen. NASsen van verschillende leveranciers dan wel verschillende generaties van een leverancier hebben vaak niet met elkaar compatibele bestandformaten. (NTFS, Ext4, BTfrs, etc) Als U de schijven nog niet geformatteerd heeft voor de nieuwe NAS kunt U ze eenvoudig terugplaatsen in de originele NAS en dan de bestanden kopiëren. Mocht U ze wel al geformatteerd hebben dan bent U inderdaad aangewezen op de commerciële hulp en dat zal nog een uitdaging voor ze zijn. U kunt zelf een poging wagen met een freeware (tot een bepaald volume) programma als Disk Drill (www.cleverfiles.com.) Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten inmiddels disk drill pro aangeschaft en mbv een König hd Enclosure ben ik nu bezig om de bestanden te herstellen.Het duurt even maar ik hoop dat alles van waarde terug te krijgen is. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord. Met vriendelijke groeten Jan Damen Vraagbaak beantwoorder/administrator *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies