Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Cd dvd speler

Oplossing

beste,

Ik heb een ACER vivobook pc met windows 11.Daarbij een losse CD DVD USB speler van samsung.
Als ik de CD DVD speler met een USB kabel aansluit wordt er een station letter toegekend. Edoch als ik een CD of DVD (leeg of beschreven) laad, dan verdwijnt de stationsletter en is het station niet meer bereikbaar. Ik heb alle leken acties geprobeerd. Station verwijderen, USB hub, andere letter toekennen Laptop uit en aan met en zonder CD DVD enz. Heeft u een oplossing?

Met vriendelijke groet, 

Beste
Ikzelf kan maar twee dingen bedenken/adviseren m.b.t. dit probleem:
1) De CD/DvD-speler verwijderen uit Apparaatbeheer,
Daarna start je opnieuw op en dan zal Windows proberen de juiste drivers voor het apparaat te installeren.
Kijk ook eens naar de datum van het stuurprogramma (driver) en controleer of er geen nieuwere driver-versie
is te downloaden van de website van de Fabrikant.
2) Als je zeker wilt weten dat de fout niet in het USB-systeem zit dan moet je alle vermeldingen
die in Apparaatbeheer ziet onder de sectie "Universal serial Bus-controllers" verwijderen.
Na een herstart worden deze allemaal opnieuw aangemaakt.

Tenslotte .. nog twee probeersels.
Je zou nog eens kunnen kijken op onderstaande support-pagina van Microsoft al verwacht ik daar niet veel van, maar je weet nooit.
https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/uw-cd-of-dvd-station-wordt-niet-herkend-door-windows-of-andere-programma-s-64da3690-4c1d-ef04-63b8-cf9cc38ca53e

Er bestaat een programmaatje "USB Drive Letter Manager" [5.5.1(x64).zip] wellicht kun je daar iets mee.
Lees eerst even de omschrijving in mijn meegestuurde bijlage.

vr.gr. en succes / / HCC-vraagbaak


 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen DVD speler installeren
Internetverbinding
Geen wifi na installatie Windows10
pictogram usb veilig verwijderen verdwenen
apparaat met usb c start niet (code 10)
Artikel details
Artikel ID: 2645
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 16/02/2022 10:42:43
Aantal bekeken: 177
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies