Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


forwarden email werkt niet meer

Oplossing

Email vanuit mijn adres <naam>@hccnet.nl wordt automatisch geforward naar <naam>@gmail.com. Althans dat werktte, maar sinds een paar maanden niet meer. Op de service pagina https://service.hccnet.nl/profile/<naam> zie ik niets waarmee ik dit zou kunnen aanpassen.
In de instellingen van mijn Gmail:
o : "accounts en import", "email en contacten importeren": geen waardes ingevoerd
o "Doorsturen en POP/IMAP" zowel "Downloaden via POP" als "IMAP-toegang" aan.
Voor de duidelijkheid: ik wil graag weer mijn hcc email (incl aliassen) weer lezen in gmail.
Graag advies.
Groet, Peter

Geachte heer De Wit,

Dank voor uw bericht.

Als de forward niet goed meer werkt dan kunt u deze het beste verwijderen door het e-mailadres achter forward weg te halen en dan op te slaan.

Zojuist voor u getest maar wanneer ik een forward instel van mijn HCC-net e-mailadres naar mijn Gmail werkt deze wel. Er is niets mis met de koppeling van HCC-net naar G-mail. Het kan zijn dat de mails die u niet heeft ontvangen wellicht door de spam filter van G-mail worden tegengehouden. Zou u kunnen checken of deze mails in de spam map terecht zijn gekomen?

In afwachting van uw reactie,

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Dank voor je reactie.
Ik snap niet hoe ik dit Forwarden weer opnieuw moet instellen. Op de hcc-servicepagina zijn er maar 3 velden (Profiel aanpassen) waarin iets kan worden ingevoerd: "Alias", "Forward" en "Wachtwoord" en de knop <Opslaan>
Als ik bij Alias mijn alias pj.de.wit@hccnet.nl invoer en bij forward pjdewit@gmail.com [wachtwoord vul ik niet in want ik weet niet welk wachtwoord bedoeld wordt]
Graag stap-voor-stap-instructie

Is er nog iemand, die mij kan helpen om mijn emails weer te forwarden van @hccnet.nl naar @gmail.com ?

Geachte heer De Wit,

Dank voor uw reactie.

Zoals het in de bijgevoegde screenshot staat ingesteld en het veld achter Forward "leeg" is dan betekent dat de Forward niet staat ingesteld.

Als u het vakje invult met het e-mailadres waar u de forward naartoe wilt laten gaan en op Opslaan klikt dan is het vanaf het moment van Opslaan ingesteld.

Voor het invullen van de beschikbare vakken en het Opslaan hoeft niet een wachtwoord te worden ingevuld, want u heeft al een wachtwoord ingevuld om te kunnen inloggen. Daarna kunt u de handelingen verrichten zonder een wachtwoord in te vullen.

Mocht het toch nog steeds niet lukken dan kunt u het beste even bellen met onze Ledenadministratie via 085- 0130 124 (op dinsdag en donderdag bereikbaar tussen 12.00-16.00 uur) en wellicht even met u meekijken via het programma Teamviewer (www.teamviewer.com ) Zorgt u er dan wel voor dat u deze vooraf heeft gedownload en gestart?

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Jan Damen

Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen E-mail
alias doorsturen naar 2 e-mail adressen
Na overname door KPN geen hccnet alias meer
Gmail weigert mails van hccnet.mail te ontvangen
Kan geen mail meer ontvangen en versturen
Artikel details
Artikel ID: 2657
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 16/02/2022 10:47:58
Aantal bekeken: 232
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies