Outlook helpt mij tot nu toe niets verder. Op 27-02-22 ontving ik van de Outlook Ssyteembeheerder de melding: kkkkkr@hccnet.nl Remote Server returned '554 5.4.0' Ik heb ondertussen Mozilla Thunderbird geïnstallleerd. Alle mailadressen gaan goed behalve bij hccnet het verzenden (mail hccnet wordt wel ontvangen). Instellingen: smtp.hccnet.nl, poort 465, SSL/TLS, normaal wachtwoord, gebruikersnaam: k@hccnet.nl. Thunderbird meldt: verbinden met smtp-server mislukt. Mogelijk is de server niet beschikbaar, of weigert smtp-verbindingen. Graag hulp, waarvoor alvast bedankt. Overigens werkt mail verzenden/ontvangen van hccnet wel via mijn Huawei telefoon. Ik hoop dat er iemand is die kan helpen. Beste Koen, de instellingen voor uitgaande server in thunderbird moet zijn : servernaam: smtp.hccnet.nl poort 587 Gebruikersnaam: k. ( in uw geval ) Authenticatie : Normaal wachtwoord Verbindings beveiliging: starttls Met vriendelijke groeten Dirk van der Well Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Het lukt nog steeds niet,ook niet na een dag wachten (eerdere ervaring na wijzigingen). De problemen ontstonden na het wijzigen van het hcc wachtwoord voor de mail. Is het wachtwoord voor de smtp-server wel gewijzigd? Thunderbird melding blijft: verbinden met smtp-server mislukt. Mogelijk is de server niet beschikbaar, of weigert smtp-verbindingen.Vandaag vond ik onderstaand info nog op Thunderbird. Ondersteunt hccnet TLS1.2? Na bijwerken naar Thunderbird 78 kan ik geen e-mailberichten ontvangen of verzenden Een reden waarom dit kan gebeuren is dat uw e-mailprovider nog steeds sterk verouderde beveiligingsprotocollen gebruikt. Thunderbird neemt bescherming van de privacy en beveiliging van uw communicatie serieus, dus standaard verbindt Thunderbird 78 niet met servers die het moderne (al meer dan 10 jaar oude) TLS 1.2-verbindingsbeveligingsprotocol niet ondersteunen. Als uw e-mailprovider dus alleen de verouderde beveiligingsprotocollen TLS 1.0 of TLS 1.1 ondersteunt, dan werkt het downloaden (ontvangen) en verzenden van e-mailberichten niet. Als u echt met e-mailservers met verouderde beveiliging wilt verbinden, of als u wilt controleren of dit de oorzaak van uw probleem is, dan kunt u in de Thunderbird-instellingen tijdelijk de oudere beveiligingsprotocollen met het onderstaande proces opnieuw inschakelen. Als u na het proberen van de TLS-wijzigingen nog steeds problemen ondervindt, of als u weet dat uw e-mailservers TLS 1.2 ondersteunen, lees dan: Kan geen berichten verzendenBeste Koen, ik gebruik ook Thunderbird, en bij mij werkt alles vlekkeloos. Welke versie van Thunderbird heeft u ? Met vriendelijke groeten Dirk van der Well Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Thunderbird 91.7.0 (64-bits). Als Thunderbird om een wachtwoord vraagt voor verzending dan lukt het wel. Een mail direct daarna weer niet (er wordt dan niet om een wachtwoord gevraagd). Dat het wel lukt is uitzondering. Bedankt voor het meedenken. Koen Streutker.Beste Koen, Ik vermoed dat er dan een verkeerd wachtwoord is opgeslagen in de instellingen. Als u weer een venster krijgt dat om het wachtwoord vraagt, kunt u een vinkje zetten bij wachtwoord opslaan. Met vriendelijke groeten Dirk van der Well Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord. Met vriendelijke groeten Jan Damen Vraagbaak beantwoorder/administrator *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies