Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Na overname door KPN geen hccnet alias meer

Oplossing

Als xs4all klant ben ik recent ( gedwongen) gemigreerd naar KPN mail.

Ik had al mijn bedenkingen maar weet het nu zeker, het is tijd om te vertrekken bij KPN !


Bij xs4all had ik een minder fraai email adres dat ik bijna nooit gebruikte bel@xs4all.nl

Maar mailen naar a.v@hccnet.nl geeft nu errors en alle sites waar ik wil wijzigen naar belleva@kpnmail.nl wordt een bevestiging gestuurd naar a@hccnet.nl

Kunt U aangeven wat mijn opties zijn om mail alias a.v@hccnet.nl weer werkend te krijgen ?

lidnummer 162359

Nog werkende mail adressen: a@gmail.com
b@kpnmail.nl

Op service.hccnet.nl heeft U als Forward ingesteld b@xs4all.nl.

Dit betekent dat alles wat naar a.v@hccnet.nl gestuurd automatisch naar xs4all wordt doorgestuurd en dus geweigerd.

U moet dus of de Forward weghalen en hccnet weer echt gaan gebruiken of de Forward vervangen door be@kpnmail.nl.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Had xs4all, ben gedwongen gemigreerd naar KPN. Sinds gisteren werkt de forward van a.v@hccnet.nl naar belleva@xs4all niet meer.
Ook als ik de forward verander naar b@kpnmail.nl blijft mijn hccnet email adres fouten geven:

Mail Delivery Subsystem Mail@mail2.hccnet.local via smtpout.henz.nl
2:12 PM (41 minutes ago)

The original message was received at Thu, 5 May 2022 14:12:40 +0200
from localhost.localdomain [127.0.0.1]

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<belleva@kpnmail.nl>
(reason: 553 5.1.8 <belleva@kpnmail.nl>... Domain of sender address a.@gmail.com does not exist)

----- Transcript of session follows -----
... while talking to smtpout.hccnet.nl.:
>>> DATA
<<< 553 5.1.8 <belleva@kpnmail.nl>... Domain of sender address a@gmail.com does not exist
550 5.1.1 <belleva@kpnmail.nl>... User unknown
<<< 503 5.0.0 Need RCPT (recipient)

---------- Forwarded message ----------
From: Arne van Belle <a.van.belle@gmail.com>
To: a@hccnet.nl
Cc:
Bcc:
Date: Thu, 5 May 2022 14:12:23 +0200
Subject: test
test7


Ik heb KPN / xs4all vanmiddag gesproken en zij zeggen dat het probleem niet aan hun kant zit.

Hoe kan ik dit verhelpen ?

Met vriendelijke groet, Arne van Belle
ae@gmail.com


Niet door de vraag nog een keer te stellen maar het advies op Uw eerste keer dat U de vraag stelde op te volgen.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Bedankt Jan,

Sorry maar je eerste antwoord had ik al wel gezien en had vanochtend de forward al veranderd naar b@kpnmail.nl maar dat werkte om 1500 nog niet.
Toen heb ik KPN gebeld en forward weer terug gezet want KPN zegt dat ik b@xs4all.nl kan blijven gebruiken.

Blijkbaar is er toch wat hersteld want nu ineens wordt wel alle mail geforward, zelfs met de forward nog naar bel@xs4all.nl

Groeten,
Arne van Belle

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Email kan door verzender niet verstuurd worden naar hhcnet mailadres
e-mail adres wordt niet gesupport
Kan geen mails ontvangen
Overstappen naar andere provider
email adresse
Artikel details
Artikel ID: 2849
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 10/05/2022 09:55:22
Aantal bekeken: 214
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies