Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Autocomplete functie in webmail

Oplossing

Beste lezer,

Als ik in webmail van hccnet bij Aan een paar letters van een persoon uit mijn contacten intyp, kreeg ik tot voor kort een lijstje met suggesties (de autocomplete functie) en kom ik daaruit de juiste naam kiezen. Enige dagen geleden kreeg ik tijdens het typen plotseling een melding met de vraag of ik automatisch aanvullen wilde uitzetten of aanzetten (ik heb geen idee waarom ik die melding kreeg, ik heb blijkbaar iets fout gedaan of de verkeerde toetsen aangeslagen). Ik had nogal haast en heb de tekst niet zorgvuldig gelezen. Ik heb geklikt op Niet automatisch aanvullen. Sinds die tijd krijg ik geen suggesties meer als ik een gedeelte van een email adres intyp. Ik heb geprobeerd dit weer aan te zetten, maar dat lukt mij niet. Ook in de vraagbaak en op internet kon ik geen bruikbare tips vinden. Kunt u mij helpen en vertellen wat ik moet doen om automatisch aanvullen van email adressen in webmail van hccnet weer aan te zetten?

Met vriendelijke groet,

Cornelis Piket

Geachte heer Piket,

Dank voor uw bericht.

De vraag voor automatisch aanvullen komt van de browser waar u mee werkt.

Kunt u mij aangeven met welke browser u werkt dan kan ik u uitleggen hoe u dit aan kan zetten.

In afwachting van uw reactie,

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Ik heb het probleem zowel op mijn Dell laptop met Windows 10 en browser Firefox versie 99.0.1 en met browser Microsoft Edge, maar ook op mijn iPad Air met softwareversie 12.5.5 en Safari en op mijn iPhone SE met softwareversie 15.4 en Safari.
Tot voor kort kon ik als ik in webmail op Nieuw bericht klikte in het vakje Aan een deel van een e-mailadres invullen en kreeg ik een lijstje met adressen die daar op leken, bijv cj.pi leverde c@hccnet.nl op. Ik heb maar op 1 apparaat de bovengenoemde fout gemaakt. Dat dit nu op alle apparaten en browsers in een keer is uitgeschakeld lijkt mij vreemd. Ik zou eerder denken dat ik onbedoeld een instelling in webmail heb veranderd.

Met vriendelijke groet.

Cornelis Piket

Geachte heer Piket,

Dank voor uw reactie.

Ons webmailprogramma heeft geen mogelijkheid voor een instelling van automatisch aanvullen. Dit is echt een instelling van de betreffende browser. Heden kan een browser echter onthouden wat uw voorkeuren zijn als u op de browser bent ingelogd, ondanks dat u op een ander apparaat werkt.

Om de instelling voor Microsoft Edge aan te zetten kunt u de instructies volgen van deze pagina:

https://support.microsoft.com/nl-nl/microsoft-edge/automatisch-aanvullen-van-webformulieren-met-microsoft-edge-d0410ada-ed6d-f2b6-998b-9dcf321e7e31

Voor Safari op Ipad, Iphone en Mac:

https://www.iculture.nl/tips/automatisch-formulieren-invullen-iphone-ipad-safari/

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Jan Damen

Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Probleem met Outlook
Windows 11 en standaard browser
edge
Edge
mail etc. synchroniseren
Artikel details
Artikel ID: 2872
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 17/05/2022 13:34:26
Aantal bekeken: 88
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies