Sinds enkele maanden kan ik niet meer zoeken in mijn Outlook bestanden. Ik gebruik MS365. Ik heb alle trucs die op het Internet beschikbaar zijn geprobeerd, maar niets helpt. Enkele weken geleden heb ik Outlook de opdracht gegeven opnieuw te indexeren. Mijn laptop heeft een i7 processor en 64 GB werkgeheugen. De laptop is via (een docking station) met ethernet met het Internet verbonden. Ondanks deze royale specs verloopt het indexeren uitermate traag. Het aantal geïndexeerde items stijgt enkele honderden per dag en valt ook dagelijks enkele tientallen terug. De stand is nu 41.515 and counting. Ik kan nog steeds niet zoeken in de Outlook items. Is er een radicale oplossing voor dit probleem?Het zoek mechanisme in Outlook is een Microsoft beerput. Vanwege een fout in een update van eind 2021 adviseert Microsoft om de normaal gebruikte Windows search te bypassen en weer gebruik te gaan maken van de ingebouwde Outlook search (https://support.microsoft.com/en-us/office/outlook-search-not-showing-recent-emails-after-windows-update-kb5008212-cc5345cf-8007-403a-bb23-f3818653c2df#:~:text=TEMPORARY%20WORKAROUND). Voor het indexeren van Outlook wordt aangeraden om dit per databestand te doen omdat er anders geen eind aan komt. En zelfs dan kunnen grote mailboxen(van boven de 5.000 e-mails een probleem zijn) Archief bestanden zijn dan de oplossing. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Beste Jan, Dank voor je snelle antwoord. Windowssearch had ik al eerder uitgeschakeld. Kan je iets specifieker zijn over dat indexeren per databestand? Hoe herken ik databestanden en kan ik die ook splitsen? Groet, André LegermanHet indexeren per Outlook datafile schijnt in de nieuwere versies van Outlook niet meer mogelijk te zijn. Ik kan zelfs geen opties voor Outlook search meer vinden. Wat is de status van Instellingen -> Privacy & beveiliging -> Zoeken in Windows. Rechts bovenin het scherm zou hij de status van de indexerings operatie moeten aangeven. Bij mij nu Geindexeerd 57779 In behandeling 0 Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Bij mij iets anders: Geindexeerd 41946 In behandeling 293798 ;-)Al enige vooruitgang ? Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten De teller staat nu 1000 hoger; nog zo'n 300 dagen te gaan dusIk hoop dat inmiddels het zoeken in de e-mail weer werkt. De aanwijzingen op het internet wijzen uiteindelijk allemaal naar een herinstallatie en dat is niet waar U op zit te wachten. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Beste Jan, Bedankt voor je antwoord. Er gebeurde wat vreemds: vorige week ontdekte ik een foute instelling in DSM backup waardoor die een maand niet had gewerkt. Nadat ik de fout had hersteld viel de teller terug naar 13.000. Niet dat ik dat begrijp want ik heb alleen de Outlook folder ingesteld voor het indexeren. Inmiddels staat de teller weer op 35.000. Ik wacht even af. ik heb overigens al Outlook opnieuw geïnstalleerd en ook het Outlookprofiel gewijzigd. Een paar weken heb ik een tweede nieuwe laptop aangeschaft en daar ook MS365 op geïnstalleerd. Ook op die laptop staat de teller nu op 35.000Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord. Met vriendelijke groeten Jan Damen Vraagbaak beantwoorder/administrator *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies