Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


melding SD card low speed

Oplossing

Bij het vliegen met mijn drone (aangeschaft op 25 april jl.) gebruik ik een Moto e40 met als besturingssysteem Andriod. Altijd krijg ik de melding "SD Card low speed" links boven in het scherm. Deze melding kom ik tegen in de videostatus en de fotostatus. De beelden (foto of video) zijn wel scherp en goed van kleur. Ik heb al verschillende kaarten uitgeprobeerd van verschillende merken (Kingston en Sanddisk). Ik heb ook gelet op de snelheid van de kaarten. Ook heb ik de kaarten geformatteerd in de drone. Helaas zijn alle acties tot nu toe zonder succes. Daarom de volgende vraag: Wat is hier aan de hand en hoe is dit op te lossen? Ik ben benieuwd naar uw antwoorden.

Beste Victor,

Dank voor je vraag. Ik ga dit even voorleggen aan een van onze 'technische' mensen in het drones-bestuur. Zodra ik meer van hem weet, zal ik je mailen. Omdat we morgen een groot evenement in Hellevoetsluis hebben, kan het enkele dagen langer duren.
Met vriendelijke groet,

Hans de Rooij
Voorzitter HCC!drones

Met vriendelijke groeten

Hans de Rooij
Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Victor,

Toch nog snel antwoord voor je.
We hebben enkele mogelijke oorzaken voor je probleem.

Om te beginnen willen we melden dat we deze ervaring nog niet gehad hebben met een Air 2. Maar de melding komt soms ook bij andere drones voor.

Je gaf aan al meerdere SD-kaarten uitgeprobeerd te hebben. Bij het kiezen van de juiste sc-card is het vooral belangrijk dat de WRITE-snelheid hoog genoeg is. Aangezien de Air 2 op heel hoge snelheden kan opnemen is de klasse U3 V30 niet altijd voldoende. Afhankelijk van de instellingen ....5.4K/30fps of 4/60fps is een card met V30 aan de ondergrens qua schrijfsnelheid. Check dat nog even met de kaarten die je gebruikt.

Daarnaast kan een geschikte sd-card bij langer gebruik gefragmenteerd raken. Er is dan genoeg ruimte en ook genoeg snelheid maar doordat de stukjes op veel verschillende plekjes moet worden opgeslagen kan de feitelijke schrijfsnelheid te laag zijn.

Dan kan er natuurlijk het programma een bug hebben of even niet goed werken. Soms helpt het om de app eerst te verwijderen en daarna opnieuw te installeren met de laatste versie. Bij Android moet dat via DJI Download Center en de APK-file.

Tot slot kan er ook nog iets mis zijn met de sd-card-unit van de drone zelf. Dit zou je kunnen controleren door op de laagst mogelijke frame-rate iets op te nemen en kijken of dit allemaal goed gaat of niet.

Als alles uiteindelijk prima werkt..behalve de melding in beeld... is dat vervelend en kan je overwegen dat toch gewoon te accepteren. Maar omdat je aangaf de drone recent nieuw gekocht te hebben, is er natuurlijk nog gewoon garantie op en kan je terug naar de leverancier!

Als aanvulling nog een link met specifieke informatie over de sd-card in relatie tot de DJI Mavic Air 2:

https://cultofdrone.com/mavic-air-2-sd-card/

Tot zover.
We hopen je hiermee geholpen te hebben en wensen je succes. Misschien zie je ons op een volgende bijeenkomst, zie de agenda op drones.hcc.nl

Groet,

Hans de Rooij

Met vriendelijke groeten

Hans de Rooij
Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Jan Damen

Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Drone Kopen
DJI Lipo batterij error
MiFi link
Verzekering
SD geformatteerd
Artikel details
Artikel ID: 3003
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 06/07/2022 14:31:52
Aantal bekeken: 219
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies