Als ik onder windows10 de scanner aanzette werd die meteen aktief. Onder Windows 11 herkent hij de scanner pas als ik windows opnieuw opstart. Ik heb de nieuwste driver van de Epsonsite gehaald, maar dat lost niets op. Is er een oplossing voor? Vast bedankt voor de reactie. Wim KosterBeste Wim Koster, Wanneer mensen met specifieke apparatuur werken, zoals in dit geval u met uw Epson-Scanner, dan is onze kennis in feite vaak ontoereikend, omdat wij die apparatuur niet hebben en dus het probleem ook niet kunnen simuleren. Wat het nog moeilijker maakt is dat veel relevante informatie ontbreekt zoals type scanner, hoe aangesloten? Via Usb-kabel of draadloos ? Windows 11 schoon geïnstalleerd of als W10-upgrade ? Alleen driver vervangen of geheel nieuwe installatie gedaan ? Dat zou dan, in het geval van een oudere scanner, in de Compatibiliteitsmode moeten. Maar natuurlijk denk ik, in algemeenheid, na over hetgeen u meldt. Wat ik wel weet is het volgende : Sinds de release van Windows 11 in het najaar van 2021 zijn er veel printer- & scannerproblemen gemeld. Gebruikers ervaren problemen met het afdrukken, de scanner die niet goed werkt of het apparaat dat niet wordt herkend. En geen enkel groot merk (Brother, Canon, Epson, HP) lijkt hieraan te ontkomen. Veel vragen/klachten zijn op Internet te vinden. Microsoft is zich bewust van de problemen en blijft zijn besturingssysteem verbeteren. Heeft u overigens de ingebouwde Windows-Probleemoplosser al geprobeeerd ? [Instellingen (Windowstoets + I) > Systeem > Problemen oplossen > Andere problemen oplossen > Scanner ?] Sorry dat ik u op dit moment geen concrete oplossing kan bieden. Vriendelijke groeten, Gerard Otten / HCC-Vraagbaak\Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder/administrator *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies