Volgens instructies op YouTube probeer ik mijn foto’s die ik beheer en bewerk met Lightroom over te zetten van Windows naar een nog geen jaar oude Mac-mini. Dat lukt niet omdat er problemen zijn met de externe SSD. Dat betreft een Samsung T7 met 2 TB. Verbind ik deze via USB 3 uit de T7 en met USB A in de Mac dan wordt de T7 herkend, maar kan Lightroom op de Mac er niets mee. Verbind ik de T7 met een USB 3 steker aan beide zijden met de Mac dan wordt de T7 helemaal niet herkend. Wat gaat er hier fout? De instructeurs op YouTube ondervinden in hun video’s geen problemen. (Anthony Morganti en Matt Kluskovski, de Photoshop en Lightroom specialist). Ik kom er niet meer uit.Is dit verzoek om hulp vergeten?Beste Winfred, Uit je verhaal blijkt niet dat je met de mini de schijf kunt lezen vanaf de Finder. Als dat wel het geval is dan moet je het probleem zoeken in Lightroom. In de instellingen van dit pakket kun je waarschijnlijk de map instellen waar de foto's worden opgeslagen. Die map moet je ook kunnen instellen op de map. Dus de volgende stappen moet je zetten: Zoek in Windows, waar het pakket de foto's neerzet op de T7. Vervolgens koppel je de T7 aan de mini en ga met de Finder naar die betreffende map. Kun je deze lezen (gewoon een willekeurige foto openen), dan ligt het niet aan de mini, maar aan de instellingen van Lightroom op je mini. Deze moet naar dezelfde map verwijzen als de Windows versie doet. Dan kun je nog tegen het probleem aanlopen dat de mini niet naar de T7 kan schrijven. Deze kan in een Windows formaat zijn geformatteerd. Dan is de map wel te lezen maar de mini kan daar niet schrijven. Dat is ook een test bij het gebruik van de Finder. Kun je een willekeurig bestand wegschrijven naar de T7 met de mini? Als dat ja is, dan ligt het zeker aan de instellingen van het pakket Lightroom. Algemene tip: altijd eerst testen zonder het pakket er tussen en dan pas kijken of het met een bepaalde applicatie gaat. Dan kun je analyseren waar het probleem zit. Succes! Frits Hamann Vraagbaak medewerker HCC
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies