Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Windows corrupt

Oplossing

Na defragmenteren van windows is windows nu corrupt en start niet meer op. Linux start nog wel op. Wat kan ik doen om dit te herstellen?

Beste J. Suurd,

Vreemd dat Windows corrupt is geraakt na defragmentatie. Dat zou er op kunnen wijzen dat de schijf fouten heeft en het einde van de levenscyclus heeft bereikt.

Je gebruikt nog Windows 7 in combinatie met Linux Mint. Voor met name een wat ouder systeem is het dan handig om regelmatig een image backup te maken van de schijf zodat de besturingssystemen weer eenvoudig teruggezet kunnen worden als er een crash plaats vindt. Die zal je niet hebben anders was dat de oplossing geweest.

Je schrijft dat Linux nog wel opstart dus het systeem boot nog wel via Grub, de Linux bootmanager.
Het betreft dus alleen het Windows 7 besturingssysteem dat niet meer opstart.

Je kunt het systeem opstarten met de Windows 7 installatie-cd. Dat biedt daarna via het menu de optie voor Systeemherstel. Je kunt eens kijken of daarmee het Windows 7 besturingssysteem weer kan worden hersteld.

In afwachting van je reactie.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste J Suurd,

Was bovenstaande tip de juiste oplossing?

Zo ja, dan sluiten we de ticket.

Aanvullende vragen over dit onderwerp zijn welkom.

In afwachting van je reactie.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Opstart probleem
Systeemback-up
muliboot (omzetten van NTFS naar GPT)
Systeem start opnieuw bij het afsluiten
Windows start menu werkt niet
Artikel details
Artikel ID: 3558
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 20/02/2023 15:05:59
Aantal bekeken: 37
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies