Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


email

Oplossing

sinds gisteren kan ik geen mail meer verzenden via Outlook, krijg de melding

'verificatie is mislukt, omdat Outlook geen van de beschikbare verificatiemethoden ondersteunt'.

Heb vervolgens de poort 587 vervangen door 465, maar kan nog niet verzenden.

Er komt wel mail binnen, zonder dat ik pop.hccnet heb hoeven te vervangen door pop3.hccnet.nl

Hoe kan ik nu weer mails verzenden, met die verificatie-methoden?

De enige juiste instellingen zijn nu

POP3 servernaam pop3. of pop.hccnet.nl met poort 995 en SSL/TLS.
IMAP servernaam imap.hccnet.nl met poort 993 en SSL/TLS
SMTP servernaam smtp.hccnet.nl met poort 465 en SSL/TLS
Gebruikersnaam Jouw HCC.net mail adres
Authenticatie Jouw HCC account wachtwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Bedankt voor uw reactie.

Ik had echter al aangegeven dat ik mails ontvang via pop.hccnet.nl en poort 995.
ook had ik aangegeven dat ik gebruik sinds vandaag smtp.hccnet.nl met poort 465. Had namelijk poort 587 vervangen door poort 465.

Ik kan echter geen mail verzenden omdat ik die melding blijf krijgen van
'verificatie is mislukt, omdat Outlook geen van de beschikbare verificatiemethoden ondersteunt'.

Ik heb overigens vanochtend nog een mail kunnen verzenden om 10.21 uur. Daarna echter niet meer, omdat ik deze melding krijg.

Dit betekent waarschijnlijk dat je versie van Outlook te oud is.

Voor deze historische versies hebben we poort 587 met STARTTLS nog even actief gehouden. Laat even weten of die wel werkt en met welke versie Outlook je werkt.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Goedemorgen,

m.i. kan mijn versie niet te oud zijn, heb abonnement op Office 365, zie bijlage.
heb de huidige instellingen ook bijgevoegd.
Mails kan ik gewoon ontvangen, maar verzenden kan niet.

m.vr.gr.
Huub Dahlmans

Je instellingen zien er goed uit.

Alleen is de versleuteling een functie van het OS en niet van Office.
Dus de ouderdom van je OS speelt hier een rol.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Goedemorgen,

M.i. kan het zeker niet liggen aan OS. Ik heb de nieuwste versie Ventura 13.2.1

m.vr.gr.
Huub Dahlmans

We hebben inmiddels geleerd dat Outlook voor Mac fout was.

Sinds dinsdag staat er in de app store een gratis versie van Outlook die we getest hebben en die werkt.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Outlook 365
Hoe installeer ik mijn hcc-e-mail op mijn iPad ?
email
E mail versturen
storing in de mail
Artikel details
Artikel ID: 3969
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 30/03/2023 13:33:17
Aantal bekeken: 59
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies