Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Windows10: Kan geen PDF-bestanden printen

Oplossing

Vraag:
Sinds ik Windows 10 heb geïnstalleerd, lukt het mij niet om bepaalde pdf's te printen (bijvoorbeeld mijn belastingaangifte). Ik hoop dat u mij kunt helpen.
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Antwoord:
Normaal is het zo dat Windows 10 Edge aanwijst als pdf-reader.
Hiermee is het mogelijk om de pdf's te printen. In de rechterbovenhoek zit de printknop.
Als er geen programma is toegewezen aan het pdf-type dan vraagt windows ernaar. U wordt dan min of meer gedwongen om Edge te kiezen.
Werkt dit niet dan handmatig kontroleren.
Druk achtereen volgens op de WindowsStartknop en Instellingen-knop. Het Instellingenscherm komt te voorschijn.
Linksboven staat dan de Systeem-knop (Beeldscherm, meldingen, apps, energie er direct onder), klik hier op.
Het Systeem-scherm verschijnt, klik op de regel Standaard-apps. Rechts verschijnt een nieuw schermdeel.
Bijna helemaal onderaan staat de regel 'Standaard-apps per bestandtype kiezen', klik hierop.
Er verschijnt een lange lijst met als titel STANDAARD-APPS PER BESTANDSTYPE KIEZEN.
Schuif mbv het schuifje rechts of de pijltjestoetsen naar beneden in de lijst.
Achter .pdf/PDF-document moet de naam van de gekoppelde app staan, in dit geval Edge.
Als er geen app/programma gekoppeld is staat er een plus in een grijs vlakje.
Zoniet dan op de plus klikken en Edge selecteren.
Edge is nu gekoppeld als pdf-reader. Zie bijlage.
Als u in het verkeerde scherm terecht komt mbv de Escape-toets of het terugkeerpijltje linksboven in het scherm een stap terug maken.
  
Met vriendelijke groet,
Vraagbaak beantwoorder 

 

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Navigeren in Windows 10
edge
Windows 10: Is er ad bloc voor edge
windows 10 wel of niet (2)
Kan PDF-bestanden niet verwijderen
Artikel details
Artikel ID: 406
Categorie: Windows 10
Datum toegevoegd: 08/05/2016 08:34:53
Aantal bekeken: 17048
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 2.6/5.0 (63)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies