Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


kan sinds migratie geen emails meer verzenden / ontvangen

Oplossing

sinds de email migratie van afgelopen februari, kan ik geen emails meer verzenden en ontvangen. Zijn er instellingen die veranderd moeten worden?

Ik krijg nu onderstaande melding:
Voor het account Hccnet (j.dunweg) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. De server heeft de verbinding onverwachts verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit.

Server: 'pop.hccnet.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0F
Protocol: POP3
Poort: 995
Beveiligd(SSL): Ja
Socket-fout: 10053

Er zijn inderdaad instellingen gewijzigd.

Instellingen moeten nu zijn:

POP3 servernaam pop3. of pop.hccnet.nl met poort 995 en SSL/TLS.
IMAP servernaam imap.hccnet.nl met poort 993 en SSL/TLS
SMTP servernaam smtp.hccnet.nl met poort 465 en SSL/TLS
Gebruikersnaam Jouw HCC.net mail adres (dit geldt ook voor webmail)
Authenticatie Jouw HCCnet mail wachtwoord.

Verder is het natuurlijk wel zo dat Live mail vanwege zijn ouderdom en a tijden gebrek aan support dit allemaal niet meer kan bijbenen en ik adviseer je dan ook over te stappen op bijvoorbeeld Thunderbird.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen kan sinds migratie geen emails meer verzenden / ontvangen
kan sinds migratie geen emails meer verzenden / ontvangen
Hoe installeer ik mijn hcc-e-mail op mijn iPad ?
email
Uitgaande mail wordt niet verzonden
Artikel details
Artikel ID: 4076
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 06/04/2023 09:03:31
Aantal bekeken: 76
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies