Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Uitgaande mail wordt niet verzonden

Oplossing

Sinds e-mail migratie wordt uitgaand e-mail niet meer ver- zonden. onbekende fout 0x8000 0B. ALLE instellingen geprobeerd zonder resultaat. Nou ja behalve dan de honderden inkomende mails, telkens na een poging tot verzenden.
Inloggen webmail lukt gewoon.
Als test via Thunderbird mijn HCC account aangemaakt en dat gaat zowel in- als uitgaand verkeer goed. Vervolgens dezelfde server instellingen overgenomen in Live Mail... geen resultaat.
Gezien de vele uitgaande foutmeldingen van mede slachtoffers zie ik graag een oplossing van dit probleem.

Livemail wordt al sinds 2016 niet meer ondersteund en he is een wonder dat sommige mensen het nog aan de praat hebben gekregen op Windows 10 en 11.

Ik adviseer dan ook ten sterkste om over te stappen op Thunderbird.

Instellingen moeten nu zijn:

POP3 servernaam pop3. of pop.hccnet.nl met poort 995 en SSL/TLS.
IMAP servernaam imap.hccnet.nl met poort 993 en SSL/TLS
SMTP servernaam smtp.hccnet.nl met poort 465 en SSL/TLS
Gebruikersnaam Jouw HCC.net mail adres (dit geldt ook voor webmail)
Authenticatie Jouw HCCnet mail wachtwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Hoe installeer ik mijn hcc-e-mail op mijn iPad ?
ophalen email lukt niet meer
ophalen email lukt niet meer
email
kan sinds migratie geen emails meer verzenden / ontvangen
Artikel details
Artikel ID: 4140
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 17/04/2023 10:24:27
Aantal bekeken: 58
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies