Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Geen verbinding met de hccnet.nl server

Oplossing

Ik krijg bij inkomende mail op mijn account p.fabel@hccnet.nl de foutmelding: Connect error 10061 en ik kan geen op mijn account ook geen berichten verzenden.
Ik heb geprobeerd voor de poorten POP3 995 i.p.v. 110 en voor smtp 587 i.p.v. 25 in de mailaccount in te voeren. Maar dan geeft hij aan, dat er geen verbinding is te krijgen.
Hoe ga ik weer berichten kunnen ontvangen en verzenden op mijn p.fabel@hccnet.nl mailadres.

Er staat bij de ticket status: Markeer als opgelost,
maar ik weet nog steeds niet wat ik moet doen om mails te kunnen ontvangen of verzenden op mijn HCC mailadres.
Zijn het de poorten POP3 of SMTP?
Op dit moment heb nog steeds de Connect Error 10061.
Wat moet ik doen voor herstel van de verbinding?

Eerder een vraag gesteld over het niet kunnen ontvangen en verzenden van Email. Alle instellingen aangepast voor de POP3-server en de SMTP-server, maar desondanks krijg op de PC geen verbinding. Geen antwoord ontvangen op mailadres p.fabel@telfort.nl
Webmail HCCnet werkt wel.
Wat moet ik doen om wel verbinding te krijgen op mijn HCCnet account?

p.fabel@telfort.nl kan nooit gevonden worden op HCCnet servers, hiervoor moet je de telfort server configureren.

Als je webmail werkt zit er waarschijnlijk toch nog een fout in je configuratie.

Instellingen moeten nu zijn:

POP3 servernaam pop3. of pop.hccnet.nl met poort 995 en SSL/TLS.
IMAP servernaam imap.hccnet.nl met poort 993 en SSL/TLS
SMTP servernaam smtp.hccnet.nl met poort 465 en SSL/TLS
Gebruikersnaam Jouw HCC.net mail adres (dit geldt ook voor webmail)
Authenticatie Jouw HCCnet account wachtwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Omdat mijn HCCnet account niet werkte heb ik p.fabel@Telfort.nl voor de communicatie opgegeven.
Verder configureer ik mijn HCCnet verbinding natuurlijk op de HCCnet account server.
Ik heb voor de inkomende mail POP3 server poort 995 met SSL/TLS ingevuld
Ik heb voor de uitgaande mail SMTP server poort 465 met SSL/TLS ingevuld
De gebruikersnaam P.Fabel van de webmail en het wachtwoord van de webmail ingevoerd.
en dan krijg ik op de mail error 0x800CCC18 PoP3 en geen verbinding.
Voor de telefoon was de wachtrij heel groot dus stel ik mijn verbindingsvraag weer verder op de vraagbaak.

Verder gezocht op de HCCnet site.
Ik heb nu een gratis windows live mail 2012 versie. Ik denk te begrijpen, dat daar geen verbinding met de HCCnet server meer is te krijgen.
Hoe kan ik mijn versie zonder kosten upgraden naar een versie,die wel verbinding maakt met HCCnet server?

In het voorschrift staat dat je als gebruikersnaam je volledige mail adres moet gebruiken en niet zoals je zelf schrijft P.Fabel.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Geen verbinding met de hccnet.nl server
Hoe installeer ik mijn hcc-e-mail op mijn iPad ?
Problemen met ontvangen mail
Instellingen Hccnet
email
Artikel details
Artikel ID: 4111
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 15/04/2023 09:45:46
Aantal bekeken: 724
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 5.0/5.0 (2)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies