Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Na migratie geen email meer

Oplossing

Gebruik email op iPad, iPhone en op oude computer W10 en op nieuwe te installeren HP all in one beide met Thunderbird.
Op iPad/Phone worden geen berichten meer ontvangen, laatste bericht op 18 februari daarna foutmeldingen,
Op nieuwe pc Thunderbird geïnstalleerd volgens migratie instructies, geen email.
Automatisch de pc de gegevens laten zoeken en invullen dan wel email ontvangen vanaf 21 februari de oude historie wordt niet binnen gehaald, De gebruikte instellingen blijken te zijn:
servernaam: imap-new.hccnet.nl-gebruikersnaam:e.kooijman@hccnet.nl - poort:993 terwijl dit was: servernaam:pop.hccnet.nl en gebruikersnaam:ekooijm1.
Hoe krijg ik de oude historie binnen van de e-mails op de nieuwe pc en die na 18/2 op iPad en iPhone?

In afwachting van uw reactie.

M.v.g. Elias Kooijman

Gaarne je configuratie aanpassen.

Die zou moeten zijn

POP3 servernaam pop3. of pop.hccnet.nl met poort 995 en SSL/TLS.
IMAP servernaam imap.hccnet.nl met poort 993 en SSL/TLS
SMTP servernaam smtp.hccnet.nl met poort 465 en SSL/TLS
Gebruikersnaam Jouw HCC.net mail adres (dit geldt ook voor webmail)
Authenticatie Jouw HCCnet account wachtwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Instellingen uitgevoerd zoals aangegeven echter resultaat is hetzelfde.
Account verwijderd en opnieuw ingevoerd, bij computer laten bepalen wordt weer imap-new.hccnet.nl vastgesteld en werkt verder niet.
Handmatig gegevens ingevoerd wordt wel geaccepteerd maar alleen e-mails vanaf 21-2 en geen historie.
Op IPhone gebruikersnaam (was ekooijm1) gewijzigd in e.kooijmanhccnet.nl (is door Hcc tijdens migratie gewijzigd) en accountnaam Hcc gewijzigd in e.kooijmanhccnet.nl wordt nu ook de e-mails opgehaald echter de historie is nu kwijt ook hier alleen e-mails vanaf 21-2.
In afwachting van uw reactie.
M.v.g. Elias kooijman

Je vraag is doorgegeven aan 2de lijns support

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Vandaag verklarende brief van HCC ontvangen met de bevestiging van wijziging van de gebruikersnaam en verdere instructies.
Krijg nu op IPad/Phone en pc alle e-mails.
In de brief wordt ook gevraagd het wachtwoord voor de nieuwe gebruikersnaam in te stellen op de gegeven link echter ik moet nog inloggen met oude gebruikersnaam.
Op mijn lidmaatschap/mijn gegevens staat nog : ekooijm1.
Op mijn hccnet staat wel gebruikersnaam: e.kooijmanhccnet.nl.
Op mijn account/mijnwachtwoord wijzigen staat dat onder andere het wachtwoord moet bevatten:
-1 of meer leestekens
-minimaal 12 posities
Mijn wachtwoord voldoet hier niet aan maar het werkt wel.
Is het nodig op alle toestellen het wachtwoord te veranderen?
In afwachting van uw reactie.

M.v.g. Elias Kooijman (ben inmiddels een beetje huiverig voor wijzigingen)

Inderdaad het wachtwoord voor de mail moet op alle toestellen vervangen worden. Voor alle toestellen geldt hetzelfde wachtwoord voor de mail.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Hoe installeer ik mijn hcc-e-mail op mijn iPad ?
email
E mail versturen
E-mailadres niet meer bereikbaar na migratie
Migratie HCC-net emailadressen
Artikel details
Artikel ID: 4194
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 20/04/2023 12:15:04
Aantal bekeken: 96
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies