Geachte heer/mevrouw, De migratie van de e-mail van hccnet is voor ons een drama geworden. Wij ontvangen wel de e-mails op de Windows Live mail maar sinds meer dan 1 maand kunnen wij de e-mails niet meer opsturen. Als wij een "test e-mail" naar onze adres g.porrhccnet.nl sturen, dat komt niet aan. Opvallend is dat als wij in de webmail.hccnet.nl inloggen, zien wij dat deze "test mail" wel naar ons adres is gekomen, maar in de SPAM is beland. Bovendien als ik vanuit thuis naar mijn andere adres stuur gporramphia.nl komt niet aan. Maar als ik naar mijn andere e-mail adres stuur g.porrumcutrecht.nl, komt WEL aan ! Graag uw hulp want de situatie is dramatisch. Wij voelen ons buitengesloten en kunnen wij niet meer communiceren met de mails. Ook weten wij niet meer welke van onze antwoorden aankomen of niet naar wie zij voor bestemd zijn. Bovendien vinden wij ontzettend moeilijk om iemand van hccnet aan de lijn te krijgen of met hccnet te communiceren hierover. Wij overwegen na meer dan 25 jaar klant zij ( lid nummer 236118) om naar een andere provider te stappen als dit niet snel wordt opgelost. Graag uw HULP aub ! Indien mogelijk, graag ook bellen G.Porro 06-19578414 M.J. Hoogervorst 06-10400634.Er kunnen een aantal zaken aan de hand zijn die je vraag veroorzaken. 1. Je bent geen klant bij HCC maar lid van een vereniging die diensten verleent met behulp van vrijwilligers. 2. Als je inderdaad Windows Live Mail nog werkend hebt is dat een klein wonder daar die al sinds 2016 niet meer ondersteund wordt en er om bekend staat de huidige vereiste protocollen niet ondersteund. Ik adviseer je dan ook ten sterkste over te stappen op bijv. Thunderbird. Voor de migratie zie https://sr-pc-hulp.nl/Windows%20Livemail%20overzetten%20naar%20Thunderbird.pdf 2. Het belanden van mail in de SPAM box kan gebeuren bij het gebruik van de verkeerde smtp server. Gelijktijdig met de migratie van HCC is er een nieuwe regel op het internet ingevoerd waarbij het gebruik van een afzender van een ander domein (hetgeen na de @ staat) dan de smtp server vrijwel altijd tot een SPAM kwalificatie zal leiden. Daarnaast kunnen ontvangende organisaties er nog extra SPAM regels op na houden. Sinds december hebben wij de nieuwe instellingen gecommuniceerd. Instellingen moeten nu zijn: POP3 servernaam pop3. of pop.hccnet.nl met poort 995 en SSL/TLS. IMAP servernaam imap.hccnet.nl met poort 993 en SSL/TLS SMTP servernaam smtp.hccnet.nl met poort 465 en SSL/TLS Gebruikersnaam Jouw HCC.net mail adres (dit geldt ook voor webmail) Authenticatie Jouw HCCnet mail wachtwoord. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder/administrator *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies