Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


2FA werkt bij HCC-account, niet bij webmail

Oplossing

Geachte hr. Boerema,

Op 17/03 jl. heb ik voor mijn HCC webmail-account 2FA ingesteld (zoals beschreven in PC Active dec. 2021/ jan. 2022), met gebruik van Microsoft Authenticator 4.4.0 (37), de laatste versie die draait op mijn mobiele telefoon met Android 4.1.2.

Vanaf begin mei 2023 werkt 2FA bij het inloggen op mijn HCC-account. Bij het inloggen op mijn webmail van HCCnet is 2FA nog niet actief: Inloggen is nog steeds mogelijk met alleen user-id + wachtwoord. Er wordt via MS Authenticator ook geen code naar mijn mobiele telefoon gestuurd.

Is er nog een modificatie (door een systeembeheerder) in mijn account nodig om 2FA te activeren in mijn HCCnet webmail? Een controle in mijn HCC-account leert me dat het 2FA instel-menu (waaronder een QR-code) niet meer getoond wordt, omdat het (daar) immers reeds actief is.

Wat ik zelf nog kan doen is: 2FA weer uitzetten en dan opnieuw instellen en afwachten of het dit keer bij zowel m'n HCC-account als bij m'n webmail van HCCnet actief wordt. Een andere suggestie hoor ik graag van u.



Eerder (21/03/2023) aangemaakte ticket over dit onderwerp:
Kenmerk X3N-UBZ-RGAB, ticketnr. 15128.

U kunt het aanzetten in uw hcc webmail Volgens mij hoe je verder niets te doen.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. HCC Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten.


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen In HCC webmail-account werkt 2FA (nog) niet
webmail
Email server HCC werkt niet
Ik kan o.a. via webmail hcc geen mail meer ontvangen
Geen verbinding met POP3-server
Artikel details
Artikel ID: 4335
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 15/06/2023 14:13:50
Aantal bekeken: 62
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 1.0/5.0 (2)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies