Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


In HCC webmail-account werkt 2FA (nog) niet

Oplossing

Geachte medewerk(st)er HCC,

Onlangs (17/03 jl.) heb ik voor mijn HCC webmail-account 2FA ingesteld, met gebruik van Microsoft Authenticator 4.4.0 (37).
Een eerdere poging met Google Authenticator (versie ?) mislukte. MS Authenticator 4.4.0 is al een ouwetje inderdaad, maar het is de laatste versie die op mijn Android 4.1.2 mobiele telefoon draait. Dat is een oudere versie dan Android 4.4 die in het 2FA-instel menu als minimaal vereist wordt aangegeven. Desondanks is het 2FA instel-menu succesvol doorlopen, inclusief de aanmaak van 10 stuks eenmalig te gebruiken sleutels. Inloggen op mijn HCC webmail-account lukt echter nog steeds met alleen m'n wachtwoord. De twee-traps authenticatie is duidelijk (nog) niet actief.

Moet er door de systeembeheerder op de server van HCC nog iets ingesteld worden voor mijn account om 2FA daadwerkelijk te activeren? Of is mijn oude telefoon, met Android 4.1.2 en wellicht de MS Authenticator 4.4.0 (37) de oorzaak dat het 2FA-activeringsproces niet (automatisch) in gang wordt gezet?

Als er van mijn kant nog acties nodig/mogelijk zijn om 2FA te activeren (behalve een nieuwere mobiele telefoon aanschaffen ...) hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,
Martin v.d. Sanden


Voor 2 trapverificatie moet je naar HCC.nl Inloggen met je Hcc-account

Ga dan naar Gegevens en vervolgens naar Account en daar vindt je 2 trapverificatie. Deze instellen.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. HCC Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten.


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen 2FA werkt bij HCC-account, niet bij webmail
mobiele telefoon voor verificatie
Verwijderen Facebook
gegevens overzetten
mail programma foutmelding na update
Artikel details
Artikel ID: 4225
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 02/05/2023 09:08:53
Aantal bekeken: 76
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies