Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Uploaden files naar homepage

Oplossing

Tijdens uploaden van bestanden naar m'n homepage wordt de verbinding met de server na ca. 30 seconden steeds verbroken. Soms wordt de verbinding automatisch hersteld en gaat het uploaden verder, soms moet je de verbinding handmatig herstellen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Ik gebruik WinSCP v.5.21.6
Instelling:
Protocol: ftp
Encryptie: TLS/SSl
Poort: 21

Voor de migratie van de homepage had ik hier geen last van.

Op m'n andere homepage (xs4all) heb ik geen last hiervan.
Alleen moet ik daar SFTP met poort 22 gebruiken.

m.v.g.
Gerard

De vullingsgraad (zoals te vinden op https://hcc.nl/component/hccxmlbeheer/?view=profiel&tab=)
is 85.77 % gebruikt van 100 MB. Probeer je misschien een groot bestand te vervangen of bij te plaatsen?

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Is m.i. niet de oorzaak. Gebeurd ook als homepage nagenoeg leeg is. Grootste bestand dat wordt geupload is 200kb.

Is het mogelijk mij een log te sturen conform https://winscp.net/eng/docs/ui_pref_logging ?

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Hierbij de logfile (afgebroken naar 3x verbinding verbroken)

Dank je voor de logfile.

Wat opvalt is dat de verbinding altijd wordt verbroken na het sturen van het EPSV opdracht van de client naar de server. Dit gebeurt 707 keer in de logfile en 3 gaan er fout.

De opdracht EPSV (Extended Passive) is een uitbreiding op het FTP-protocol (File Transfer Protocol) dat passieve gegevensverbindingen in IPv6-omgevingen mogelijk maakt. Wanneer de EPSV-opdracht wordt gegeven door de FTP-client, vraagt ​​deze de FTP-server om in de passieve modus te gaan en te luisteren naar inkomende gegevensverbindingen.

Er zijn een paar redenen waarom een ​​FTP-verbinding kan worden verbroken na het EPSV-commando:

1. Netwerk- of firewallconfiguratie: de FTP-server bevindt zich mogelijk achter een netwerkfirewall of router die niet juist is geconfigureerd om inkomende verbindingen toe te staan ​​op de passieve gegevenspoort die is opgegeven door de opdracht EPSV. In dergelijke gevallen kan de server de EPSV-opdracht accepteren, maar volgende pogingen om een ​​gegevensverbinding tot stand te brengen kunnen mislukken, wat kan leiden tot een verbroken verbinding.

2. Time-out of inactiviteit: FTP-verbindingen kunnen time-outinstellingen hebben, hetzij aan de clientzijde, serverzijde of beide. Als er een lange periode van inactiviteit is nadat de EPSV-opdracht is gegeven, kan er een time-out optreden en wordt de verbinding automatisch verbroken.

3. Servercapaciteit of resourcebeperkingen: De FTP-server kan beperkingen hebben wat betreft het aantal gelijktijdige verbindingen dat hij aankan of de resources die hij kan toewijzen voor gegevensoverdracht. Als deze limieten worden overschreden, kan de server de verbinding met geweld verbreken na het EPSV-commando om bronnen vrij te maken voor andere clients.

4. Software- of protocolproblemen: er kunnen softwarefouten of compatibiliteitsproblemen met de FTP-server of clientsoftware zijn die de verbinding verbreken. Deze problemen kunnen specifiek zijn voor de implementatie van de EPSV-opdracht of gerelateerde functionaliteit.

Om het ontkoppelingsprobleem op te lossen, wordt aanbevolen om de netwerkconfiguratie en firewall-instellingen te controleren en ervoor te zorgen dat de server- en clientsoftware up-to-date zijn. Bovendien kan het bekijken van serverlogboeken of contact opnemen met de serverbeheerder voor verdere hulp helpen bij het identificeren van de specifieke oorzaak van de verbroken verbinding.

1 en 2 lijken mij onwaarschijnlijk vanwege het geringe aantal storingen.
2, Alhoewel onwaarschijnlijk is niet uit te sluiten en dan is het motto normalerwijs kis een rustiger moment.
4, Hier kan het zijn dat je Winscp client bijgewerkt moet worden. Kan nooit kwaad.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Hallo Jan,

Deze info zegt mij, als leek, niet zo veel.
Zoals eerder gemeld zijn deze problemen begonnen na de migratie van de homepage. Dus mogelijk ook andere server-instellingen.
De bestanden komen uiteindelijk wel op de server terecht, maar het duurt wat langer.
Update WinSCP naar versie 6.1.1. had geen effect.
Gerard

Dat de migratie invloed had is nogal logisch.

Wij zijn van onbeveiligde verbindingen naar beveiligde verbindingen overgegaan, hetgeen natuurlijk invloed heeft op de instellingen aan beide zijden.

Het af en toe voorkomen van verstoringen is moeilijk te achterhalen en de log file gaf precies aan wanneer het gebeurde. Maar dat commando is 710 keer gegeven in de logfile en daarvan ging het 3 keer fout.

Irritant, ben ik helemaal met je eens, maar bijna onoplosbaar.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen mijngezondheid.net
kan sinds migratie geen emails meer verzenden / ontvangen
kan sinds migratie geen emails meer verzenden / ontvangen
kan sinds migratie geen emails meer verzenden / ontvangen
Geen verbinding met POP3-server
Artikel details
Artikel ID: 4361
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 12/07/2023 12:18:49
Aantal bekeken: 86
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies