Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Kan iCloud niet koppelen aan desktop

Oplossing

De op mijn iPhone geinstalleerde iCloud werkt prima.
Op mijn desktop heb ik iCloud voor Windows geinstalleerd, maar als ik alleen al kijk naar iCloud-fotos wordt e.e.a. sinds mei niet meer bijgewerkt. Het lukt niet om een iCloud-mailadres aan te maken in Outlook 365 laat staan dat iCloud-agenda in Outlook verschijnt. Ik snap niet wat er fout gaat.
Kan iemand mij hierin helpen?

Beste Hein,

Als je de foto’s in de iCloud sinds mei niet meer zijn bijgewerkt kan het zijn dat je iCoud-opslag vol zit en vervolgens niet meer gesynchroniseerd wordt.
Normaal gesproken krijg je daar dan een melding van.

Ga naar Instellingen op je telefoon en tik op je naam bovenin.
Tik op iCloud in het vervolgscherm. Je krijgt dan te zien hoeveel capaciteit je hebt en hoeveel daarvan is gebruikt.
Uitgangspunt is dat er nog genoeg opslagcapaciteit is.

Tik vervolgens daaronder op iCloud-reservekopie, die op Aan moet staan.
Tik vervolgens op Maak een reservekopie.

We horen graag waar het misgaat.

Je krijgt ook je iCloud mailadres niet werkend onder Outlook van Office 365.
Daar je wel kunt inloggen op iCloud van Windows gaan we ervan uit dat gebruikersnaam en wachtwoord in orde zijn.

Welke foutmelding krijg je daar?

In afwachting van je reactie.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Aad, Dank je voor je reactie. Ik heb een capaciteit van 50 GB op mijn iPone waarvan 33,2 GB is gebruikt. Reservekopie van de iPone staat aan en is daarvan 8,6 GB. Dat alles werk prima op mijn iPhone. Het heeft dus echt te maken met de overdracht naar de desktop.
Op de desktop is iCloud voor Windows geinstalleerd. iCloud foto's staat aan (bijgewerkt tot 13 nov 2023). Onder iCloud Drive staat "96 onderdelen van 188 uploaden". WW en seutelanger staat uit. Bladwijzers staat aan en Agenda's en contactpersonen staat uit. Als ik het laatste aanzet, wordt e.e.a. bijgewerkt en tegen het einde bij het bijwerken van 4 van de foto's krijg ik een foutmelding 0x80070ba.

Beste Hein,

Ok, dat is duidelijk. De foto’s in de iCloud zijn dus up-to-date.

Het foto-deel van iCloud voor Windows is specifiek om foto’s die je in de map Afbeeldingen plaatst automatisch te laten uploaden naar de iCloud zodat ook die foto’s vanaf alle Apple-apparaten kan worden bekeken. Het is een optie die niet veel wordt gebruikt.

Meer info: https://support.apple.com/nl-nl/guide/icloud-windows/welcome/icloud

Als je bij de upload foutmeldingen krijgt, zoals 0x80070ba, dan zal er mogelijk iets mankeren aan die foto’s zoals verkeerd format ed.

Voor het direct weergeven van foto’s in de iCloud op Windows wordt meestal de webinterface gebruikt. Dat is veel gebruikersvriendelijker dan de iCloud voor Windows.
Link: https://www.icloud.com/

Blijkbaar is Apple niet in staat te zijn of wil geen goede software voor Windows maken. Zowel iCloud voor Windows als iTunes voor Windows worden door gebruikers niet geapprecieerd.

Ik weet niet wat je exact wil bereiken met je foto’s maar bovenstaande is de standaard werkwijze. Als je andere bedoelingen hebt dan horen we dat graag.

Over je iCloud-mailprobleem gaf je geen terugkoppeling. Als dat nog problemen geeft dan horen we graag de foutmelding.

In afwachting van je reactie.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen sync icloud for Windows met Outlook 2010
Importeren van foto's
vervanging telefoon
iCloud-migratie
Systeemfotobibliotheek
Artikel details
Artikel ID: 4526
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 06/10/2024 18:32:41
Aantal bekeken: 12
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies