Vraag: Ik ben al héél lang lid van de Computer!Totaal en de HCC. Nu heb ik dan eindelijk een probleem dat ik zelf niet op heb kunnen lossen. Ik heb een probleem met het synchroniseren van mijn contacts en agenda in iCloud via ‘iCloud for Windows’ met Outlook 2010. Ik heb helaas geen back-up gemaakt van mijn contacten en agenda, want ik ging ervan uit dat ik die via iCloud vanzelf weer terug zou krijgen. En mijn mail komt gewoon weer binnen zodra ik mijn accounts heb aangemaakt. Ik had Windows 7 maar ik heb sinds 1 december 2019 Windows 10. Ik heb gekozen voor een schone installatie op een nieuwe SSD van 1Tb. Ik heb Office 2010 Professional geïnstalleerd en iCloud for Windows, want ik gebruik een iPhone. FOUTMELDING Icloud geeft de volgende foutmelding: iCloud error: Outlook isn't configured to have a default profileWat ik vergat te vermelden is dat iCloud for Windows wel geïnstalleerd is. iCloud Drive werkt ook. iCloud foto’s en bookmarks synchroniseren ook maar als ik de mail, contacten, agenda en taken wil aanvinken geeft iCloud de foutmelding.
Beantwoorder:
De boodschap refereert naar een outlook profiel en niet naar een account. Zie https://support.office.com/nl-nl/article/overzicht-van-e-mailprofielen-in-outlook-9073a8ac-c3d6-421d-b5b9-fcedff7642fcVrager: sorry voor mijn late reactie. Ik had lang geen tijd om dit probleem verder op te pakken. Inmiddels heb ik ontdekt hoe ik iCloud for Windows weer werkend kon krijgen. Ik heb een nieuw profiel aangemaakt en één e-mailaccount toegevoegd. Toen werkte hij nog steeds niet. Echter, toen ik dat ene mailaccount verwijderde en het vinkje bij iCloud bij Mail, contact en calender zette, ging hij synchroniseren! Dus hij ging werken met Outlook terwijl er géén eigen accounts waren geconfigureerd. Toen al mijn contacts en calenderitems weer in Outlook stonden, en alles twee kanten op werkte, heb ik mijn eigen accounts weer toegevoegd en gelukkig (Pfff) bleef alles werken. Ik hoop dat ik anderen met deze info verder help, want een iPhone in combinatie met een Windowscomputer zal veel voorkomen, gok ik.
Bijlagen: synchronisatieprobleem-iCloud-en-Outlook-incl-jpg-HCC-CT.docx iCloud-settings-en-foutmelding.docx
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies