Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


uitgaande email

Oplossing

Vraag:

uitgaande email werkt niet
smtp= smtp.hccnet.nl
hostnaam = smtp.hccnet.nl
SSL = aan
Serveerpoort = 465

Ik krijg na verzenden van de email de boodschap ' de server accepteert de ontvanger .... niet, omdat de server relaying niet toestaat'

Antwoord:

Een truc om een letterlijke foutmelding op te zoeken is
door er om de zoektekst bij google "aanhalingstekens om te zetten".

Dan vind je vaak heel snel een bruikbaar antwoord zoals hier https://forum.t-mobile.nl/apple-444/iphone-geeft-melding-de-server-staat-relaying-van-emails-niet-toe-244704#post1197695
waarin wordt uitgelegd dat je bij het mailadres de smtp server moet toevoegen van de verbinding die je gebruikt. Bij een gmail adres heb je daar geen last van.


Als aanvulling hier nog een lijst met smtp server adressen en een wat uitgebreidere uitleg http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/124/uitgaande-e-mail-en-smtp-servers-voor-mobiele-telefoons-en-tablets

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Hotmail account aanmaken in Windows Live Mail
Uitgaande E-mail
smtp.hccnet geeft onbekend certificaat
Instellingen Hccnet
van kpn naar ziggo, geen uitgaande email
Artikel details
Artikel ID: 601
Categorie: Email
Datum toegevoegd: 06/08/2017 09:50:54
Aantal bekeken: 2226
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 1.0/5.0 (2)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid