Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


opnieuw starten pc

Oplossing

Vraag:

Als ik mijn computer opnieuw wil opstarten lukt dit niet zoals het behoort.
De computer sluit wel af maar herstart niet.
Het lampje op de schakelaar blijft wel branden.
Ik moet dan de schakelaar indrukken tot het lampje dooft en dan de computer weer starten.
Hoe los ik dit op ?
Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Antwoord:

Heb je een herstelpunt aangemaakt voor de update? Dan zou je hem terug kunnen zetten zetten op het laatste herstelpunt als je computer weer opstart. Uitzetten van opnieuw opstarten kun je proberen te forceren door control en alt en deleteknop gelijkertijd in te drukken om computer af te sluiten. Wacht even voordat je deze opnieuw opstart. Als het niet werkt een keer de uit-knop even vasthouden. Tijdje wachten en computer opnieuw opstarten.

e kunt ook nog trachten of de knop van het windowsvlaggetje ingedrukt houden, werkt. Veel succes gewenst.

Vrager:

Het mankement is er vanaf de 1e installatie van Windows 10 en niet sinds de latere updates.
Het probleem is nog niet verholpen.

Beantwoorder:

Soms komt dit door het energiebeheer en iets dat niet helemaal goed samenwerkt met de computer.
Via de website van de leverancier kan je kijken of er een BIOS-update te installeren is.
Wat je ook kan proberen is:
* Met Win+X toetsen het snelmenu openen
* Kiezen voor Commandoprompt (Administrator) - of iets dergelijks
* Het commando 'powercfg -h' in te tikken, hiermee wordt 'hibernation' uitgeschakeld

Heb je de BIOS geüpdatet (of is er geen update) en hibernation uitgeschakeld, dan zou het door een aangesloten apparaat kunnen komen. Koppel dan alles los dat niet 'essentieel' is en probeer het nog eens. Ook kan het door stuurprogramma's van virusscanners en grafische kaarten komen.


 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Aanzetten PC
PC/Windows 10 sluit niet af
BIOS en interne DVD-speler
Internetverbinding
Disk fout
Artikel details
Artikel ID: 631
Categorie: Windows 10
Datum toegevoegd: 19/11/2017 11:08:14
Aantal bekeken: 319
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 1.0/5.0 (2)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies