Vraag:
Sinds gisteren heb ik ineens een ander bureaublad. Mijn normale pictogrammen Windows 8) staan er niet meer op maar de tegels van Windows. Dat wil ik liever niet. Bovendien gaan mijn geopende sessies beeldvullend en willen niet meer minimaliseren. Kunt u mij helpen?Antwoord: De makkelijkste oplossing Vaak is dit probleem zeer eenvoudig op te lossen met een aantal simpele acties. Navigeer naar C:GEBRUIKERSGEBRUIKERSNAAMAPPDATALOCAL, dit kun je doen door verborgen mappen weer te geven en normaal te navigeren, of je kopieert het bovenstaande adres en plakt deze in een venster. Eenmaal in de map, zoek je naar “ICONCACHE” en / of “ICONCACHE.DB” en verwijder je deze. De volgende stap is het opnieuw opstarten van de computer, eenmaal opnieuw opgestart moeten alle icoontjes weer op de juiste plek staan. Een andere oplossing Indien het een recent probleem is, kun je natuurlijk altijd beslissen om een herstelpunt terug te plaatsen. Zo ondervind je weinig problemen en is het probleem normaliter gewoon direct opgelost. De icoontjes doen het weer, maar de snelkoppelingen niet? Soms is het ook zo dat de snelkoppelingen het niet meer doen nadat je de icoontjes hebt aangepast. In dit geval kun je het volgende proberen: Druk op de startknop en typ vervolgens “regedit”, open het programma. Navigeer vervolgens naar HKEY_CURRENT_USER, vervolgens software, Microsoft, CurrentVersion, Explorer, FileExts, .Ink. Klik met de rechtermuisknop op “USERCHOICE” en kies voor “verwijderen”. Geef toestemming en start de computer vervolgens opnieuw op. Het probleem hoort nu opgelost te zijn.Vrager:
Ik heb C:GEBRUIKERSGEBRUIKERSNAAMAPPDATALOCAL geprobeerd maar dat ging niet. Bij mij staat er C:UsersDefault.migratedAppDataLocalMicrosoftWindows en vervolgens : Deze map is leeg. Dus zoeken naar : “ICONCACHE” en / of “ICONCACHE.DB” ging dus ook niet. Maar..... Bij het opstarten van mijn PC had ik ineens de pictogrammen terug. Hoe dat kan snap ik niet maar ze waren er weer en ook gingen de sessies weer minimaliseren (door op het vierkantje in de rechterbovenhoek te klikken). Zoals gezegd, ik weet niet hoe het kan maar het werkt weer. Hoelang het zo blijft weet ik niet maar verandert het dan kom ik weer terug. Bedankt in ieder geval voor de moeite.
Beantwoorder: Goed om te horen dat de pictogammen weer terug zijn. En graag tot ziens.
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies