Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Hotkey melding

Oplossing

Vraag:

Bij het opstarten van mijn pc krijg ik elke keer de volgende melding in een venster:

Warning

Unable to assign hotkey


OK

Ik klik op OK en dan is het venster weg en werkt alles, voor zover ik merk, normaal.
Maar ik zou wel graag willen weten hoe ik deze melding kan laten verdwijnen.

Alvast bedankt voor de reactie.

Antwoord:

Bij deze een handleiding over hoe u deze melding kan laten verdwijnen.

Vrager:

Dank voor Uw reactie, maar de submap Explorer komt bij mij niet voor.
In de map "Policies" bevindt zich alleen maar een submap met de naam "Ext".
Zoeken op Dword geeft ook geen resultaat.
Het probleem zal ergens anders zitten.

Antwoord:


Er kunnen 2 oorzaken zijn van deze foutmelding.

Het kan zijn dat u 2 programma's hebt die dezelfde hotkeys gebruiken en dat daarom 1 van de 2 programma's deze foutmelding geeft omdat zijn keys al bezet zijn. In dit geval moet u kijken of de foutmelding van windows zelf is of van een geinstaleerd programma, zodat wij beter kunnen onderzoeken welke hotkeys met elkaar in conflict komen.

Optie 2 is dat er iets fout gaat in Windows zelf waardoor hij weigerd hotkeys op te zetten. In dit geval zal het een foutmelding zijn van windows zelf. In dit geval zouden wij graag een screenshot willen hebben van de foutmelding zodat we kunnen zoeken of andere mensen dezelfde problemen hebben en hoe zij het hebben opgelost.

Vrager:

Hierbij een screenshot van het venster,dat bij het opstarten op het bureaublad verschijnt.

Antwoord:


Wij kunnen de oorzaak vinden als u een screenshot maakt van de lijst met de programma's die als eerst opstarten samen met windows.
Hoe u daar kunt komen doet u zo:

Stap 1: Druk met uw rechtermuisknop op de taakbalk, vervolgens krijg u een lijst met configuratieinstellingen, kies "taakbeheer".

Stap 2: Na stap 1 zou u een venster voor u moeten hebben dat Taakbeheer heet. Boven aan in het venster ziet u 7 balkjes waar u op kunt drukken.
Kies het balkje "Opstarten", dat is het 4e balkje van links.

Stap 3: U krijgt dan een lijst met programma's te zien, dit zijn de programma's die als eerst opstarten samen met uw PC.
Als u ons een screenshot stuurt van deze lijst met alle programma's kunnen wij uitzoeken welke het conflict bij het opstarten veroorzaakt.

Wij hopen u zo snel mogelijk van dienst te zijn.

Vrager:

Hierbij een screenshot van: taakbeheer - opstarten

Antwoord:


Na onderzoek gedaan te hebben zijn wij tot een conclusie gekomen. Namelijk:

KeePass staat ingeschakeld, heeft veel invloed bij het opstarten en is ook een global hotkey. Wij raden u aan de KeePass uit te schakelen en te kijken of het probleem is opgelost.

Hierbij wensen wij u een fijne dag en hopen hiermee een oplossing te hebben gevonden voor uw foutmelding. Als het probleem niet verholpen is kunt u ons altijd benaderen.

Vrager:

Heb Keypass uitgeschakeld, het probleem was hier niet mee verholpen.
Heb vervolgens alle programma's in het overzicht "opstarten", met status "Ingeschakeld" gecontroleerd.
Hierbij blijkt, dat het programma "Application launcher" het probleem veroorzaakt.

Antwoord:


Graag gedaan, als u verdere vragen heeft horen we graag van u.


Bijlagen:
Uitzetten-van-snelkoppelingen-in-windows-10.docx Uitzetten-van-snelkoppelingen-in-windows-10.docx
Policies.docx Policies.docx
printscreen-van-hotkey-probleem.docx printscreen-van-hotkey-probleem.docx

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen PC traag na grote update Windows 10
Bureaublad veranderd
openen .dll bestand
RunDLL fout bij opstarten
Browser Chrome start niet op.
Artikel details
Artikel ID: 589
Categorie: Windows 10
Datum toegevoegd: 06/08/2017 10:37:07
Aantal bekeken: 269
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies