Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Windows update februari

Oplossing

Sinds de februari update van Windows 10 heb ik problemen. De melding was dat mijn account niet aangemeld kan worden. Ik heb op internet gezien dat dit probleem vaker is opgetreden. De door mij op internet gevonden mogelijke oplossingen heb ik geprobeerd. Ik weet niet waardoor, maar ik leek er een paar weken geleden vanaf te zijn, maar bij de recente april update van Windows kwam het probleem weer terug. Ik ben inmiddels een beetje ten einde raad. Bij voorbaat dank!

Beste Jan,

Graag hebben wij van u de exacte foutmelding van het probleem. Het zoeken naar fout aanmelden resulteert in meerdere problemen.
Is het misschien dat het profiel niet geladen kan worden ?

met vriendelijke groet,

Dirk van der Well

ICT Academie Pameijer
Medewerker Service Desk
010-4364375
(Dinsdag t/m Vrijdag 09:00 - 12:00 en 13:00 - 16:00)

In verband met RIVM maatregelen wegens het Corona Virus, zijn wij momenteel niet bereikbaar op bovenstaande telefoon nummer, tot nader orde. Excuses voor dit ongemak.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Dick,

Volgens mij is dat inderdaad het probleem.

Met vriendelijke groet, jan

Beste Jan,

Als dat zo is, is het niet eenvoudig op te lossen, maar het kan wel.
Probeert u het eens met de stappen op de volgende website van SchooneOPC :

https://www.schoonepc.nl/vragen/nb66-01_gebruikersprofiel_kan_niet_worden_geladen.html

Bestuur deze eerst goed, voordat u te werk gaat.

met vriendelijke groet,

Dirk van der Well

ICT Academie Pameijer
Medewerker Service Desk
010-4364375
(Dinsdag t/m Vrijdag 09:00 - 12:00 en 13:00 - 16:00)

In verband met RIVM maatregelen wegens het Corona Virus, zijn wij momenteel niet bereikbaar op bovenstaande telefoon nummer, tot nader orde. Excuses voor dit ongemak.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Dick,

Volgens mij is het onderstaande aan de hand. Geldt jouw oplossing ook daar voor? Ik heb de tekst van internet.

"Dit komt omdat de computergigant voor hun updates klaarblijkelijk jouw gebruikersaccount op jouw computer vervangt voor een tijdelijk account. Na het uitvoeren van de updates de-installeert de testuser zich en kun jij weer met je reguliere account inloggen. Helaas is het laatste deel van dat proces in de inmiddels beruchte update KB4532693 niet goed ingericht en kunnen steeds meer gebruikers na de update niet meer bij hun account en data."

Vriendelijke groet,

Jan Princen

Beste Jan,

Dat klopt, de oplossing geld daar ook voor.
Op het aanmeldscherm zult u ook het bericht zien: "kan het gebruikers profiel niet laden" of een dergelijke bericht.

met vriendelijke groet,

Dirk van der Well

ICT Academie Pameijer
Medewerker Service Desk
010-4364375
(Dinsdag t/m Vrijdag 09:00 - 12:00 en 13:00 - 16:00)

In verband met RIVM maatregelen wegens het Corona Virus, zijn wij momenteel niet bereikbaar op bovenstaande telefoon nummer, tot nader orde. Excuses voor dit ongemak.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Dick,

Het bericht dat ik krijg is volgens mij: "kan niet aanmelden bij account". Daarna krijg ik een keus tussen Doorgaan of Afmelden. Dat laatste wordt geadviseerd. Als ik voor afmelden kies, dan start de computer opnieuw op, maar het probleem keert weer terug. Nog steeds hetzelfde? Sorry voor de overlast, maar ik weet het graag zeker voordat ik aan de oplossing begin :).

Vriendelijke groet, Jan

Overigens bestaat de in deze oplossing genoemde link van Microsoft niet meer.

Vriendelijke groet, jan

Beste Dirk,

Ik had sowieso beter eerst wat beter naar de oplossing kunnen kijken :(. De eerste oplossing via Systeemherstel heb ik uitgebreid geprobeerd. Het probleem is dan dat je teruggaat naar een eerder punt in de tijd. Dat werkt prima, maar bij een nieuwe Windows update komt het probleem dan terug, gek genoeg.
De alternatieve oplossing lijkt dus niet meer te bestaan. Blijft de TIP over. Die snap ik echter eerlijk gezegd niet helemaal.

Met vriendelijke groet,

Jan Princen

Beste heer Princen,

Ik heb ook nog even dit topic bestudeerd.

Er bestaat een manier om dit op te lossen. Echter, deze is vrij ingewikkeld!!! Het is het beste om het onderstaande even te proberen...
Als u dit nog niet geprobeerd had.

Heeft u al geprobeerd om deze update (KB4532693) te uninstallen?
Via 'Configuratiescherm,' >>> 'Systeem & Beveiliging' >>> 'Programma's,'>>> 'Geïnstalleerde updates weergeven.' Daar kunt u met uw rechtermuisknop de bepaalde update verwijderen.
Hiermee krijgt u (als het goed is) uw (oude) profielen weer terug.

Verder heb ik nog gelezen dat u een standaard account heeft.
Dit betekent niet dat uw data weg is. Het is alleen verborgen.
Dit profiel is wel aanwezig op de disk. Maar hernoemd naar een .000 of .bak extensie.

Ik ga ondertussen even kijken naar de wat meer gecompliceerde oplossing!

Met vriendelijke groet,

Simon Kooi

ICT Academie Pameijer
Medewerker Service Desk
010-4364375
(Dinsdag t/m Vrijdag 09:00 - 12:00 en 13:00 - 16:00)

In verband met RIVM maatregelen wegens het Corona Virus, zijn wij momenteel niet bereikbaar op bovenstaande telefoon nummer, tot nader orde. Excuses voor dit ongemak.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste heer Kooi,

Zeg maar Jan :).
Het uninstallen heb ik ook geprobeerd. Werkt net als Herstelpunt goed, maar bij een latere Windows update komt het probleem ook weer terug. Schijnbaar wordt KB 4532693 dan weer meegenomen oid.
Fijn dat u naar de meer gecompliceerde oplossing gaat kijken. Ik hoor tzt graag van u.

Met vriendelijke groet,

Jan Princen

Beste Jan,

Om precies te zijn... De bug komt tot stand omdat de Windows Update service een tijdelijk profiel maakt voor de installatieprocedure. Maar, het wordt niet verwijderd na het installeren van KB4532693...

Die moeilijke methode kan wel leiden tot situaties, waarbij gebruikers permanent!!! hun data kunnen verliezen.

Het probleem is bekend bij Microsoft... Hopelijk zijn zij daar nu hard aan het werken aan een oplossing voor deze update!
Misschien is het negeren van deze windows-update, na het un-installen van deze update, het beste, totdat Microsoft de nieuwe update beschikbaar stelt.

Met vriendelijke groet,

Simon Kooi

ICT Academie Pameijer
Medewerker Service Desk
010-4364375
(Dinsdag t/m Vrijdag 09:00 - 12:00 en 13:00 - 16:00)

In verband met RIVM maatregelen wegens het Corona Virus, zijn wij momenteel niet bereikbaar op bovenstaande telefoon nummer, tot nader orde. Excuses voor dit ongemak.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Simon,

Betekent dat ik helemaal geen nieuwere updates van Windows 10 kan installeren of is er een manier om de betreffende update te negeren of over te slaan?
Dank voor alle moeite, ook voor Dirk en een goed weekend!

Vriendelijke groet, jan

Beste Jan,

Nog even toevoegen dat de methode inhoud dat u veranderingen aanbrengt in
"RegEdit" (registry editor.) en daar moeten mensen echt verstand van hebben!!!

Met vriendelijke groet,

Simon Kooi

ICT Academie Pameijer
Medewerker Service Desk
010-4364375
(Dinsdag t/m Vrijdag 09:00 - 12:00 en 13:00 - 16:00)

In verband met RIVM maatregelen wegens het Corona Virus, zijn wij momenteel niet bereikbaar op bovenstaande telefoon nummer, tot nader orde. Excuses voor dit ongemak.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Jan,

Graag gedaan! We're happy to help.

Eeeh... U kunt niet continue uw computer in de gaten houden wanneer er updates beschikbaar zijn. Maar, meestal als er een nieuwe update beschikbaar is, dan ziet u (afhankelijk van het type desktop/laptop) een melding rechtsonderin in de taakbalk. Bij notificaties.
En meestal bij grote updates moet u uw computer opnieuw opstarten voordat deze gedownloade update geïnstalleerd wordt.
Proberen dus om deze specifieke update te negeren als u het ziet.

Verder kunt u alle andere updates wel gewoon installeren.

Met vriendelijke groet en u ook een fijn weekend!

Simon Kooi

ICT Academie Pameijer
Medewerker Service Desk
010-4364375
(Dinsdag t/m Vrijdag 09:00 - 12:00 en 13:00 - 16:00)

In verband met RIVM maatregelen wegens het Corona Virus, zijn wij momenteel niet bereikbaar op bovenstaande telefoon nummer, tot nader orde. Excuses voor dit ongemak.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Simon,

Regedit is me niet helemaal onbekend.
Hoe negeer ik een Windows update? Ik heb dat wel geprobeerd, maar het lukte me niet.

Vriendelijke groet, jan

Beste Jan,

Via het menu Windows-instellingen, kunt u navigeren naar bijwerken en beveiliging. Dan komt u terecht in het menu Windows-Update.
U kunt dan ook eens kijken naar het menu "Geavanceerde Opties."
(Aanvullende besturingselementen en instellingen voor updates.)
Daar zijn ook mogelijkheden om updates te onderbreken, voor 7 dagen.
Maar, dan worden alle updates geweigerd! Verder staan er daar nog een paar andere instellingen die u even kunt bekijken.

Wat ik al zei... Veranderingen aan het regedit aanbrengen is echt niet aan te raden! Als u daar eventueel fouten maakt kunt u uw computer echt (erg) beschadigen!!

Met vriendelijke groet,

Simon Kooi

ICT Academie Pameijer
Medewerker Service Desk
010-4364375
(Dinsdag t/m Vrijdag 09:00 - 12:00 en 13:00 - 16:00)

In verband met RIVM maatregelen wegens het Corona Virus, zijn wij momenteel niet bereikbaar op bovenstaande telefoon nummer, tot nader orde. Excuses voor dit ongemak.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien er al langere tijd geen reactie is op deze vraag moet ik er van uit gaan dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Youtube
MS Outlook blijft password vragen
internetagenda
map indeling
Toetsenbord functioneert niet goed
Artikel details
Artikel ID: 1025
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 25/04/2020 20:12:36
Aantal bekeken: 447
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies