Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Toetsenbord functioneert niet goed

Oplossing

Probleem is vermoedelijk ontstaan na afstoffen toetsenbord laptop, terwijl deze aan stond.
Als met f6 het geluidsvolume is uitgeschakeld, genereren
een aantal toetsen een vreemde reeks karakters. Bijvoorbeeld toets 7 geeft 1342870 en de "u" genereert qerwiui. Andere toetsen functioneren in deze toestand normaal. Als met f6 het volume is ingeschakeld functioneert het toetsenbord weer normaal. Dit is de workaround. Wat verder opvalt is dat het lampje in toets f6 niet meer werkt. Dit lampje geeft de status aan/uit van het geluidsvolume aan. Kunt U mij helpen?

Beste heer 
Waar ik op dit moment erover denk is...
"Kunt u even kijken bij het menu "toetsenbord."
U kunt dit menu bereiken door naar het 'Configuratiescherm,' te gaan.
U moet dan even bovenaan het scherm kleine pictogrammen weergeven zoeken.
Als dit gelukt is dan komt er een menu "Toetsenbord."

Daar komt een schermpje tevoorschijn dat "Eigenschappen van toetsenbord" heet. Kunt u eerst even kijken naar de Hardware/Apparaatstatus...
U kunt daar zien of dit apparaat nog correct werkt.

In Windows 7 waren er meer mogelijkheden om problemen met een toetsenbord op te lossen. In Windows 7 was het mogelijk om alles weer terug te zetten naar fabrieksinstellingen en dergelijke. Ik moet ook nog even denken...

Met vriendelijke groet,

beantwoorder
In verband met RIVM maatregelen wegens het Corona Virus, zijn wij momenteel niet bereikbaar op bovenstaande telefoon nummer, tot nader orde. Excuses voor dit ongemak.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Ik heb enige printscreens gemaakt van de status van de toetsenbord-driver. Volgens deze informatie zou het apparaat goed werken? Ik wil hierbij opmerken, dat de fout er enkele maanden in zit. We omzeilen het probleem door het geluidsvolume op "aan" te zetten en het geluidsnivo zo laag mogelijk.

Meneer 

Het is wel vreemd dat het toetsenbord deze kuren vertoont.
Ik heb (moet ik zeggen) ook wel even moeten zoeken...
Onderstaande link is voornamelijk over taalinstellingen van het toetsenbord.
https://www.seniorweb.nl/tip/tip-toetsenbordinstelling-wijzigen-windows-10

Configuratiescherm > Toegankelijkheid > Toegankelijkheidscentrum > Het Toetsenbord Eenvoudiger In Het Gebruik Maken, zou ook kunnen helpen.

Hopelijk is dit de oplossing voor uw probleem.

Met vriendelijke groet,

beantwoorder

In verband met RIVM maatregelen wegens het Corona Virus, zijn wij momenteel niet bereikbaar op bovenstaande telefoon nummer, tot nader orde. Excuses voor dit ongemak.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Ik heb de aanwijzingen in de link naar seniorweb opgevolgd en een printscreen van de instelling op mijn PC bijgevoegd.Ik zie hier geen foutieve instelling. Bij instelling van een vreemde taal zou m.i. bij het intoetsen van een toets 1 enkel vreemd karakter kunnen verschijnen. Bij mij ontstaat in de foutsituatie bij het intoetsen van bijvoorbeeld de 6 een reeks getallen. Zie mijn eerste bericht.
Ik ben ook niet zeker of de fout is ontstaan door het afstoffen van het toetsenbord. Zou het kunnen zijn dat de driver van het toetsenbord defect is geraakt? En zo ja, hoe zou je de driver dan kunnen repareren?

Beste heer va

Uhmmm. De driver van het toetsenbord zal niet snel beschadigen door het afstoffen, tenzij u het toetsenbord helemaal nat heeft gemaakt.
Maar, dit beschadigt de drivers ook niet.
Bij u is het gedeelte "Stuurprogramma's bijwerken," grijs, dat betekent dat u vanaf die locatie geen drivers kunt updaten.
Maar, dit is bij mij ook het geval.

Ik zie bij uw afbeelding in het .docx document wel iets wat afwijkt.
Ik heb bij mezelf (een schone computer.) andere waarden gevonden als bij uw computer...

Bij u staat er 'Apparaat gemigreerd,' in het menu Gebeurtenissen.
Bij mij staat er alleen 'Apparaat geconfigureerd, keyboard.inf en 'Apparaat gestart (i8042prt) Kijk bij de bijlage.

Dat het toetsenbord gemigreerd is, lijkt mij wel dat er iets veranderd is.

Dit is natuurlijk nog geen oplossing, maar ik moet er zelf ook nog even over nadenken.

Met vriendelijke groet,

beantwoorder

In verband met RIVM maatregelen wegens het Corona Virus, zijn wij momenteel niet bereikbaar op bovenstaande telefoon nummer, tot nader orde. Excuses voor dit ongemak.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Simon,
Misschien moeten we het idee, dat de fout is ontstaan door afstoffen maar laten varen. Is overigens droog afgestoft.
Wat mij opviel, is dat op de dag dat het keyboard is gemigreerd (3/11/2019) er een update van de synaptics mouse
heeft plaatsgevonden. Zie bijlage.
Zou het kunnen zijn, dat de update van de mouse-driver ook
effect heeft gehad op het toetsenbord. Ik probeer ook maar
een verklaring te bedenken.
Met vriendelijke groet, Nico
Beste

Ja, meneer. Dat zou er zeker mee te maken kunnen hebben.
U zou dan bij Device Manager kunnen kijken.
Configuratiescherm > Systeem & Beveiliging > Systeem > Apparaatbeheer.

Er is overigens nog een klein menuutje in het Configuratiescherm...
"Land & Regio." Daar vind u bij "Meer instellingen"
"Indeling Aanpassen." Daar vind u in het submenu de volgende dingen...
1) Getallen 2) Valuta 3) Tijd 4) Datum.

Het zou eventueel kunnen dat Beginwaarden een oplossing biedt.
Maar, dat weet ik dus nog niet zeker!!

Met vriendelijke groet,

beantwoorder
In verband met RIVM maatregelen wegens het Corona Virus, zijn wij momenteel niet bereikbaar op bovenstaande telefoon nummer, tot nader orde. Excuses voor dit ongemak.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste he

In Apparaatbeheer, zag ik net... Kunt u wel de drivers updaten.
In het submenu 'Toetsenborden!"

Hopelijk komen we stukje bij beetje verder ermee.
Ik heb nog steeds nergens iets gezien waarmee u simpelweg uw toetsenbord instellingen kunt veranderen naar standaard instellingen...

Met vriendelijke groet,

beantwoorder

In verband met RIVM maatregelen wegens het Corona Virus, zijn wij momenteel niet bereikbaar op bovenstaande telefoon nummer, tot nader orde. Excuses voor dit ongemak.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Best

Heb na zoeken op internet de driver voor mijn PS/2 toetsenbord kunnen deinstalleren. Na een reboot van de laptop wordt de driver dan opnieuw door Windows geïnstalleerd. De migratie van het toetsenbord is hiermee
niet ongedaan gemaakt en ook de fout bleek niet opgelost. Als ik probeer de driver te updaten, zegt Windows dat er geen nieuwere updates zijn dan die nu geïnstalleerd is. Ik ga nu denken dat de migratie van de keyboard driver de fout heeft veroorzaakt. Ik weet nog niet hoe je die migratie terug zou kunnen draaien?
N.B. Als ik het On Screen Toetsenbord inschakel en met
functietoets f6 het geluid uitschakel treedt de fout niet
op


Na de hele ticket gelezen te hebben denk ik niet dat het om een driver probleem gaat. Ik ga er immers vanuit dat voor het afstoffen alles nog goed werkte.
Mogelijk zit er stofdeeltjes of dergelijke binnen in het toetsenbord.
Probeer eens met een busje lucht alles er uit te blazen. Let op; Doe dit wel met de laptop uit, en zonder batterij erin.
Probeer dit niet met een stofzuiger. Dit kan statisch geleiden en er is kans dat een toetsje opgezogen wordt.

met vriendelijke groet,
beantwoorder

In verband met RIVM maatregelen wegens het Corona Virus, zijn wij momenteel niet bereikbaar op bovenstaande telefoon nummer, tot nader orde. Excuses voor dit ongemak.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien er al langere tijd geen reactie is op deze vraag moet ik er van uit gaan dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Toetsenbord
MS Outlook blijft password vragen
Windows update februari
map indeling
internetagenda
Artikel details
Artikel ID: 1039
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 02/05/2020 15:14:43
Aantal bekeken: 741
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies