Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


opnieuw opstarten duurt te lang

Oplossing

Wanneer ik de pc opnieuw opstart met de knop "Opnieuw opstarten"
dan duurt het 3 tot 5 minuten voordat de pc is opgestart.
Hoe kan ik dat verhelpen?

Beste Henk,

3 tot 5 minuten is best lang, en niet meer van deze tijd.
U kunt tijd winnen door bepaalde programma's niet bij het starten van de pc te laten opstarten.
U vind deze programma's in een lijst, in taakbeheer > tabblad opstarten.
Taakbeheer krijgt u door op [ctrl] + [alt] + [del(ete)] in te drukken, en voor taakbeheer te kiezen uit de lijst die dan verschijnt.

Ook is het raadzaam over te stappen naar een SSD schijf, die u, vermoed ik, nog niet heeft.

Met vriendelijke groet,

Dirk van der Well

ICT Academie Pameijer
Medewerker Service Desk
010-4364375
(Dinsdag t/m Vrijdag 10:00 - 12:00 en 13:00 - 15:00)


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Wanneer ik eerst afsluit via de knop "afsluiten" en daarna opstart gaat het wel heel snel. Maar ik ga kijken.

Heb gekenen naar opstart in taakbeheer. Daar staat alles op "uitgeschakeld". Dus er moet een andere reden zijn waarom "opnieuw opstarten" zo lang duurt.

Beste Henk,

Welke programma's staan er open, als u op Opnieuw opstarten klikt ?

met vriendelijke groet,

Dirk van der Well

ICT Academie Pameijer
Medewerker Service Desk
010-4364375
(Dinsdag t/m Vrijdag 10:00 - 12:00 en 13:00 - 15:00)


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Geen. alles gesloten. Zie bijlage

Beste Henk,

Ik probeer ook even een suggestie. Ik kan niet in uw computer kijken...
Heeft u toevallig vaak programma's geinstalleerd en dan weer verwijderd?
Wanneer u een programma installeert worden er allemaal mappen en bestanden aangemaakt. Als u via het Configuratiescherm deze programma's verwijdert, dan blijven er soms mappen en bestanden in de computer staan.
Meestal blijven die mappen over in "Program Files" of "Program Files (x86)"

Dit zou een van de redenen kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Simon Kooi

ICT Academie Pameijer
Medewerker Service Desk
010-4364375
(Dinsdag t/m Vrijdag 10:00 - 12:00 en 13:00 - 15:00)


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Dank je voor het meedenken, maar dit is niet aan de hand.
Niemand heeft een flauw idee hoe het komt, maar het was er ineens. Waarschijnlijk na een windows update.
met vriendelijke groet,

Henk

Beste Henk,

Kunt u misschien aangeven welke achtergrond processen er draaien ?
Kijkt u hiervoor ook bij de icoontje naast uw klok op de taakbalk.

Met vriendelijke groet,

Dirk van der well

ICT Academie Pameijer
Medewerker Service Desk
010-4364375
(Dinsdag t/m Vrijdag 10:00 - 12:00 en 13:00 - 15:00)


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Henk,

Misschien is het een goede oplossing als één van mijn collegae, of ik...
Even een keer een kijkje nemen in uw computer, via Teamviewer.
Vindt u dit een goed idee?

Met vriendelijke groet,

Simon Kooi

ICT Academie Pameijer
Medewerker Service Desk
010-4364375
(Dinsdag t/m Vrijdag 10:00 - 12:00 en 13:00 - 15:00)


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Hartelijk voor het meedenken, maar ik geef het op.
met vriendelijke groet,

Henk Vollebregt

Beste Henk,

Ik wil nog even toevoegen dat wij met Teamviewer...
Een programma waarmee wij tijdelijk toegang tot u computer hebben
de redenen misschien wel kunnen achterhalen.

Met vriendelijke groet,

Simon Kooi

ICT Academie Pameijer
Medewerker Service Desk
010-4364375
(Dinsdag t/m Vrijdag 10:00 - 12:00 en 13:00 - 15:00)


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, ga we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Traag afsluiten
hcc logo
Mail In windows 10
opstarten
overzetten van harde schijf naar ssd
Artikel details
Artikel ID: 1273
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 04/07/2020 19:26:15
Aantal bekeken: 809
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies