Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


problemen met opstart computer

Oplossing

Beste,
Bij starten van mijn computer, kreeg ik deze mededeling:
"De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is. Raadpleeg het gebeurtenislogboek Toepassing of gebruik het opdrachtregelprogramma sxstrace.exe voor meer informatie."

Ik gebruik Chrome en vheb windows 10 en vermoedelijk is dit porbleem ontstaan door een update .

Graag uw hulp

Beste Hans,

Nou... Die sxstrace.exe files... Het is allemaal blablabla...
Maar, het is simpelgezegd, essentieel om de computer normaal op te starten.
Als dit .exe ontbreekt heeft u een probleem. En uw computer start niet goed.

Kunt u via Systeemherstel nog herstelpunten vinden?
Als het goed is kunt u met een herstelpunt van een bepaalde datum uw computer weer terugkrijgen in de staat waarin het verkeerde VOOR de desbetreffende Windows Update.

Als dit niet mogelijk is, dan moeten we andere oplossingen bedenken.

Met vriendelijke groet,

Simon Kooi

ICT Academie Pameijer
Medewerker Service Desk
010-4364375
(Dinsdag t/m Vrijdag 10:00 - 12:00 en 13:00 - 15:00)


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste,

Na update van windows 10, krijg ik krijg de mededeling:
"de toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is. Raadpleeg het gebeurtenislogboekof Toepassing of gebruik het opdrachtregelprogramma sxstrace.exe voor meer info"

Dit zegt me allemaal niks.
Kunt u mij verder helpen svp?

mvrg

hans

Beste,

Dit is inmiddels de 3e keer dat ik deze vraag stel, maar ik krijg geen antwoord, Ook geen bevestigingsmail, dus er is wat mis daarmee. Vraag als volgt:
Beste,

Na update van windows 10, krijg ik krijg de mededeling:
"de toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is. Raadpleeg het gebeurtenislogboekof Toepassing of gebruik het opdrachtregelprogramma sxstrace.exe voor meer info"

Dit zegt me allemaal niks.
Kunt u mij verder helpen svp?

mvrg

hans

Beste Simon,

Dank voor je bericht. Een week eerder had ik hetzelfde probleem en heb toen systeemherstel gedaan en dat lukte. Vervolgens komt windows een week later weer terug met dezelfde update en dan krijg ik die vermelde mededeling, maar overigens geen verwijzing naar systeemherste, . Ik vrees dat als het mij al lukt om systeemherstel te doen, ik hetzelfde probleem weer krijg na 1 week. Ik zoek dus ook naar een structurele oplossing.

Aanvullend nog: boven die mededeling van de configuratie naast elkaar staat nog:
X C:\Users\Hans\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\UserPinned\Taskbar\Goolgle Chrome.Ink

Beste Hans,

Ik probeer u zo goed mogelijk te helpen. U schreef dat dit probleem weer terug komt na systeemherstel.

Nee, dit is niet het geval. Die instellingen van Windows worden weer teruggezet naar die bepaalde datum. Dus de sxstrace.exe file, (die driver die essentieel is om uw computer op te starten,) wordt dan ook weer terug gezet! En dit is permanent! Laatst was er een klant met een gelijkwaardig probleem en hij was er ook mee geholpen!!

Als het nodig is maak ik wel een handleiding over hoe u terecht komt in Systeemherstel...

Met vriendelijke groet,

Simon Kooi

ICT Academie Pameijer
Medewerker Service Desk
010-4364375
(Dinsdag t/m Vrijdag 10:00 - 12:00 en 13:00 - 15:00)


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Hans,

Kunt u opschrijven om welke Windows-Update het gaat? Waardoor volgens u het probleem weer terugkomt.

U kunt dit vinden via "Windows-Instellingen," (Het tandwieltje dat tevoorschijn komt als u het windowsvlaggetje klikt...) linkonderin de taakbalk.

Via "Windows-Instellingen," komt u bij "Bijwerken & Beveiliging," Daar komt u uit bij het "Windows-Update menu." Ga dan naar "Geschiedenis van Updates Weergeven!"

In dit onderdeel komt u een lijst tegen met allerlei updates.
Die beginnen altijd met KB met een aantal nummers.
Als voorbeeld KB4569751...

Als u de betreffende update kunt vinden... Kunt u dat dan voor ons opschrijven?

Met vriendelijke groet,

Simon Kooi

ICT Academie Pameijer
Medewerker Service Desk
010-4364375
(Dinsdag t/m Vrijdag 10:00 - 12:00 en 13:00 - 15:00)


*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Windows update februari
systeemherstel werkt niet (meer)
Windows update-service niet actief
opnieuw opstarten duurt te lang
Update windows 10 lukt niet
Artikel details
Artikel ID: 1419
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 05/09/2020 16:55:36
Aantal bekeken: 11
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies