Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Fout (550) versturen mail naar specifiek domein

Oplossing

Sinds enkele dagen krijg ik geen mail meer verstuurd naar @zonnet.nl
Ik weet dat intussen zonnet is overgenomen door tele2.
Al een an ander nagezocht, maar nog niets gevonden.

De melding die ik terug krijg:
<<< 550 Sorry, we do not accept connections from you.
550 5.1.1 <***********@zonnet.nl>... User unknown
451 4.4.1 reply: read error from mx10.se.isp-net.nl.
... while talking to mx20.se.isp-net.nl.:

Reporting-MTA: dns; smtpout.henz.nl
Received-From-MTA: DNS; mail4.henz.local
Arrival-Date: Sun, 16 Aug 2020 21:17:14 +0200

Final-Recipient: RFC822; ***********@zonnet.nl
Action: failed
Status: 5.1.1
Remote-MTA: DNS; mx10.se.isp-net.nl
Diagnostic-Code: SMTP; 550 Sorry, we do not accept connections from you.
Last-Attempt-Date: Sun, 16 Aug 2020 21:17:21 +0200

(*********** is maskering van het mailadres)

Als ik de mail verstuur met de smtp van mijn provider (Trined) gaat het versturen wel, maar met smtp.hccnet.nl krijg ik meteen deze melding.
Vandaar dat ik het idee heb dat het om specifiek het smtp account van hccnet.

Wat zou hier het probleem, cq. oplossing voor kunnen zijn.

Ik verstuur en ontvang mijn mail met Mozilla Thunderbird.

Alvast bedankt voor de reactie.

Peter Wijnhoven.

Geachte heer Wijnhoven,

Dank voor uw bericht.

Ik heb deze doorgestuurd naar onze HCC!net helpdesk en zodra zij een antwoord retour hebben gestuurd zal ik dit toevoegen aan het ticket.

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Geachte heer Wijnhoven,

De helpdesk adviseert de beheerder van Zonnet (Tele2) te contacteren, omdat wij door verschillende meldingen hebben geconstateerd dat er problemen zijn met de zonnet.nl servers.

U kunt onderstaande meldingen aan hen doorgeven als middel om het probleem op te kunnen lossen:

dsn=5.1.1, stat=User unknown
dsn=4.0.0, stat=Deferred: Connection reset by mx20.se.isp-net.nl
dsn=4.0.0, stat=Deferred: 421 filter01asd2.se.isp-net.nl: Too much load; please try again later
dsn=5.1.2, stat=Host unknown (Name server: zonnet.nl': host not found)

Dit is nog steeds aan de hand:

Aug 25 13:54:47 smtpout mta[8364]: 07PBslRV008360: to=verwijderd@zonnet.nl, delay=00:00:00, xdelay=00:00:00, mailer=esmtp, pri=124675, relay=mx20.se.isp-net.nl. [82.215.18.98], dsn=4.0.0, stat=Deferred: 421 filter01asd2.se.isp-net.nl: Too much load; please try again later

Helaas hebben wij hier geen invloed op. Ander mailverkeer vanuit de HCC-net servers verloopt wel zonder problemen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Mail wordt niet afgeleverd
e-mail adres wordt niet gesupport
Thunderbird: Body type not supported by Remote Host
uitgaande email
email wordt pas na 3 dagen ontvangen
Artikel details
Artikel ID: 1437
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 05/09/2020 18:19:32
Aantal bekeken: 23
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies