Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


beeldscherm driver

Oplossing

Ik heb een asus laptop type x54h.Na een update van Microsoft is de driver van het beeldscherm hopeloos. De achtergrond is zwart en met de instellingen niet te veranderen. De afmetingen van het beeld in de lengte is te groot. Een cirkel wordt een ellips. Dit verschijnsel heb ik al eerder meegemaakt toen Windows 10 geïnstalleerd werd. Iemand van de HCC helpdesk heeft toen een nieuwe driver gedownload en geïnstalleerd en toen was alles weer in orde. Ik heb toen niet goed genoeg opgelet wat hij gedaan heeft. Gaarne hulp om dit weer in orde te krijgen, want deze driver is een ramp.
Bij voorbaat mijn dank,

Theo Klarenbeek

Beste Theo,

Zo te zien is een ASUS X54H al een gedateerd systeem. De support door de fabrikant begint dan terug te lopen.

Is er vorige keer geen backup gemaakt van de geïnstalleerde driver op je laptop? Mogelijk staat de driver nog in de Downloads-map.

Na een zoektocht op Internet kom ik op de volgende formele ASUS-supportsite waar nog drivers zijn te downloaden.
https://www.asus.com/nl/supportonly/X54H/HelpDesk_Download/
De keus is hierbij beperkt tot Windows 7, voor Windows 10 zou de VGA Win7/64-bit versie goed kunnen werken.

Een andere website met ook veel drivers voor de X54H is:
https://www.driversdownloader.com/asus-drivers/asus-x54h-notebook
Hierbij wordt bovenin ook Windows 10 genoemd maar als je op de drivers klikt komt dat ook niet verder dan Windows 7.
Onder VGA staat dezelfde driver als op de officiële ASUS-website met driverversie V8.15.10.2361
Daaronder staat nog een latere versie met 2462 als laatste nummer.
Ik zou eerste de 2361 versie installeren en als dat de problemen nog niet oplost de 2462 versie.

Aangenomen wordt dat je weet hoe drivers te downloaden en installeren.
Zo niet dan vernemen we dat graag en geven we nadere instructies.
Graag horen we of dit je probleem oplost.
In afwachting van je reactie.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Geen wifi na installatie Windows10
Driver probleem Booster 3
DVD speler installeren
USB poort werkt niet meer na systeemherstel
Beeldscherm formaat instelling
Artikel details
Artikel ID: 1668
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 28/12/2020 15:13:48
Aantal bekeken: 453
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies