Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


downloaden van mijn mail in Thunderbird

Oplossing

Sinds gistermiddag na 16:00 uur wordt er geen enkele mail meer naar thunderbird gestuurd. Er wordt ook niet meer om het wachtwoord gevraagd.

Een tweede probleem is (heeft er misschien mee te maken?) dat ik 2x herman.nijveld@hccnet.nl in thunderbird heb staan. Het verwijderen van 1 vd 2 leidde tot het verlies van al mijn mails.

Geachte meneer Nijveld,

Wij hebben naar u probleem gekeken en zijn met een mogelijke oplossing gekomen voor beide problemen

U geeft aan dat u 2x het zelfde e-mailadres in Thunderbird heeft staan en als u een van deze e-mailadressen verwijderd al uw mails verloren gaan. Met de volgende stappen kunt u de E-mail accounts weg halen en opnieuw toevoegen zonder dat er mails verloren gaan.

Klik op de menuknop of menubalk.

Klik vanuit het menu Help op Probleemoplossingsinformatie.

Klik in de sectie Toepassingsbasics onder Profielmap op

Het venster van Windows Verkenner toont de naam van het profiel, evenals het pad ernaartoe.

U ziet vervolgens een bestand met de naam van u e-mail adres deze kunt u ergens anders heen verplaatsen onthoud wel waar deze staat want dit wilt u later weer terug plaatsen.

Daarna kunt u alle e-mail accounts verwijderen

Vervolgens start u opnieuw Thunderbird op en voegt u uw e-mail adres weer toe, dan opent u weer de bestands locatie zoals hierboven aangegeven en vervangt u uw nieuwe profiel bestand met het oude bestand wat u zojuist ergens anders heeft neergezet. De computer vraagt dan of u het bestand wilt vervangen omdat er al een bestand staat dat zo heet, indien het nieuwe bestand een andere naam heeft moet de naam van het oude bestand aanpassen naar de naam van het nieuwe bestand, u klikt dan op bestand vervangen zodat het nieuwe bestand wordt verwijderd en u oude bestand er komt te staan.

Wij hopen u bij deze geholpen te hebben, zo niet horen wij dat graag van u.

Met vriendelijke groet,
Vraagbaak beantwoorders

Voor meer info onze website https://seniorenacademie.hcc.nl

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


ik heb een kwartiertje geleden gereageerd maar weet niet of dit over gekomen is omdat ik na het bijsluiten van mijn profielbestand beeld kwijt raakte?

Geachte meneer Nijveld,

Wij hebben u bericht van gister inderdaad niet ontvangen, zou u het bericht nog een keer proberen te sturen.

Met vriendelijke groet,
Vraagbaak beantwoorders

Voor meer info onze website https://seniorenacademie.hcc.nl

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


het kopieëren en terugplaaten van mijn profielbestand lukte niet omdat ik administrators rechten zou moeten hebben. Op mijn eigen laptop? Daarna heb ik geprobeerd dit profielbestand naar u up te loaden en daar is het misgegaan. Dit bestand ben ik nu dus kwijt en ik kijk naar een lege inbox in thunderbird.

het is mij gelukt een back-up terug te zetten. Ik heb mijn mails t/m 29-11 nu weer in Thunderbird staan.
Maar ik krijg nog steeds geen nieuwe mails van de webserver in Thunderbird

Geachte meneer Nijveld,

Kunt u eens proberen om in te loggen op het hcc web net

De link heirvan is: https://webmail.hccnet.nl/

Zo ja, wat is de laatst verstuurde mail?

Als u daar wel nieuwe mails heeft binnen gekregen denken wij dat u mail instellingen verkeerd staan

De link naar de site met de juiste instellingen: https://zuid-holland.hcc.nl/downloads1/algemeen/23-mailinstellingen-hccnet/file.html

Zo niet, dan raden wij u aan om contact op te zoeken met de HCC over uw inlog gegevens.

Met vriendelijke groet,
Vraagbaak beantwoorders

Voor meer info onze website https://seniorenacademie.hcc.nl

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


ik kan mijn mail gewoon zien op mijn mobiel en op Hccnet webmail. ook versturen gaat goed.En de instellingen in Thunderbird staan goed. Het opnieuw installeren van Thunderbird heeft niets opgelost.
Wat kan ik nu nog doen om te zorgen dat Thunderbird mijn mails ophaalt?

De ICT-leerlingen, die u tot nu toe geassisteerd hebben, komen niet mer op school. Daarom zal ik proberen dit probleem te vervolgens. Kunt u mij zeggen wat op dit moment de status van het probleem is.
Kunt u al wel emails ontvangen in Thunderbird en eventueel wel verzenden.

Ik wacht op uw antwoord.




er is niets verandert aan mijn probleem. Ik kan wel verzenden maar niets ontvangen.

Ik zou op mijn computer uit willen proberen of ik je mails wel kan lezen in Thunderbird, maar dan heb ik je gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

Ik ken situaties dat je ip-nummer geblokkeerd is op HCCNET server. Met een ander ip-nummer zou dat dan goed moeten gaan.

Of kan je met je computer/laptop naar een ander adres?
Op een ander wifi-netwerk




Kunt u mij aangeven wat de resultaten zijn van mijn laatste advies?

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


IP adres lijkt mij het probleem niet: ik kan mijn mails gewoon laden in Mail van Microsoft op dezelfde laptop.
U kan mijn gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken, dat pas ik dat wel aan na testen.


Succes

Ik heb jouw account in mijn Thunderbird geïnstalleerd.
Ik kan zonder problemen jouw mails bekijken en nieuwe mails ontvangen.
Ik heb je mijn serverinstellingen toegestuurd.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen mauil overzetten
Geen ontvangst en versturing van E-mails
op oude pc pop3, maar op nieuwe pc imap, en wachtwoorden ongelijk
Melding: Mozilla thunderbird
email adres blokkeren in Thunderbird
Artikel details
Artikel ID: 1701
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 07/01/2021 18:33:50
Aantal bekeken: 14
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies