Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Smarthone start niet meer verder op

Oplossing

Hoe kan ik een veilige start maken. Android is vastgelopen op mijn wiko view3 lite. Try again werkt telkens niet. En bij het terug zetten naar de fabrieksinstellingen zal ik al mijn persoonlijke gegevens verliezen. Wat zijn andere alternatieven? Ik denk dat het probleem ontstaan is bij whatsapp.
Ik wilde daar geen geluiden bij inkomende berichtjes hebben maar wel bij inkomende telefoon via whatsapp en wifi. Dat werkte. Maar buiten kreeg ik een melding van een telefoonnummer via mijn ingestelde KPN-account welke ik heb weg geklikt en niet opgenomen toen.
Toen ik later mijn whatsapp account wilde inzien crashte de smartphone, die ik in Duitsland bij Saturn in Kleef heb gekocht.
ik krijg de melding fout en app infocom.android.phone stopt telkens en springt dan terug op uitschakelen

Geachte heer,
Bij Google en ook Whatsapp zijn via de instellingen mogelijkheden om een Backup in te stellen. Als u dat gedaan heeft kunt u gerust naar Fabrieksinstellingen resetten.
Zo niet, dan heeft u een probleem. Ik heb op Internet gezocht naar de fout die u krijgt maar die lijkt te wijzen naar Games. Het is mij ook niet duidelijk of de Smartphone in het geheel niet meer te gebruiken is of alleen Whatsapp niet. Indien het laatste, verwijder dan Whatsapp, herstart de Smartphone (uit en aan) en her-installeer Whatsapp. U bent dan misschien alleen data uit Whatsapp kwijt. Ik weet niet waar u woont, maar is teruggaan naar de leverancier in Kleef nog een optie?
Succes!

Met vriendelijke groet
Joop

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


ik kom tot mijn startpagina met apps. Zodra ik er daar een van wil openen sluit het programma en krijg ik soms een melding app info fout com.android.phone
Alle whatsappjes komen versneld langs en dan sluit de smartphone weer af,naar de pagina android recovery, met dan de keuze tussen try again of factory data reset. En daarna Fout met een afbeelding van een open android mannetje. Ik ben nu aan het kijken of ik mijn foto's uit google foto's veilig kan stellen op mijn computer. Dit lukt voor een deel. Maar ik wil mijn (deels ook betaalde) apps niet kwijtraken. ik zie ook: supported API:3 need to wipe userdata. reason is: RescueParty.
Ik heb geen games.
Ook krijg ik de melding vóór ontgrendeling dat ScanDisk SD-kaart ontbreekt. Voer apparaat opnieuw in. Hiervoor ben ik al eens vanuit Nijmegen naar Saturn in Duitsland gegaan, maar zij konden niets doen. Er zit een 64 MB kaartje in. Ook in Duitsland zijn momenteel de winkels gesloten. Wat kan dan nog doen? Wiko opereert niet meer op de Nederlandse markt. Ik heb mijn vraag ook voor gelegd aan Wiko zelf, maar geen reactie ontvangen.

Geachte heer,
De SD-kaart in de Smartphone kunt u eruit halen en inlezen op een Computer d.m.v. een SD-kaartlezer. Alles wat daarop staat is dan benaderbaar.
U gebruikt Google Photos. Als u op de Computer in b.v. Chrome naar google.com gaat kunt u rechts boven naast ‘Afbeeldingen’ op de puntjes klikt kunt u Foto’s openen. Eventueel inloggen met hetzelfde account dat u gebruikt op de Smartphone. Als het goed is ziet u hier al uw foto’s. Andere data kunt u rechtstreeks van uw SD-kaart halen op de computer.
Over de betaalde Apps, kijkt u eens op : https://support.google.com/googleplay/answer/113410?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=nl .
Nu kunt u uw Smartphone terugzetten op de Fabrieks instellingen. Als dat niet softwarematig gaat is er ook nog een harde manier, zie de handleiding of :
https://firmwarex.net/hard-reset-wiko-view-3-lite/ .
Laat nog even weten of e.e.a. gelukt is.

Klantreactie door: Joop Harthoorn

Ik weet niet hoe ik zonder sd-kaart de foto's kan opslaan vanuit mijn google foto's. Ik kan mijn foto's openen, hoewel wel beperkt. Eerder had ik een tijdschaal en kon ik vandaar uit de foto's selecteren via kopieren en plakken in een map op mijn computer. Dat lukt nu niet meer. Ik weet niet hoe ik daarin kan komen.
Verder: ik heb he3t geprobeerd met een sd-kaart lezer, een te oude?Deze was toen van seniorweb. Ik heb verder een 64 GB ultra-sd-kaart. Deze moet in de adapter en dan in de kaartlezer. De laptop herkent wel dat er dan een nieuw station is bij gekomen, maar geeft aan dat ik deze eerst moet formatteren. Dat lijkt me niet de bedoeling, want dan is alles wat op deze kaart staat weg.
Er is toen wel het een en ander opgezet, maar de smartphone gaf toen ook telkens aan dat hij de SD-kaart niet kon vinden. Wat kan dit dan zijn. Ik ben hiervoor eerder naar Saturn terug gegaan,maar zij wisten ook niet wat er toen aan de hand was. Volgens mij werkte de SD-kaart wel. Wat nu?

Geachte Heer,
U heeft gelijk. Google heeft onlangs e.e.a. veranderd. Er is nu een mogelijkheid om al uw in de cloud opgeslagen data van uw Google account te downloaden. Dat heet Google Takeout, zie :
https://takeout.google.com/ .
Let op! Klik eerst op “Selectie van alle items ongedaan maken”.
Scrol dan naar beneden naar b.v. Google Foto’s en vink aan. Scrol helemaal naar beneden en klik “Volgende Stap”. Het volgende scherm spreekt voor zich. Bij veel data kan dit heel lang duren. Ook andere bij Google opgeslagen data kan worden gedownload.
Voor wat betreft de SD kaart. Deze kan door diverse oorzaken niet meer te lezen zijn. Ook kan Windows hier moeilijk over doen. Soms is onder Linux nog iets te doen. Als er zaken op staan die niet uit het Google Account te halen zijn bewaar dan het kaartje tot na de Corona beperkingen en ga naar een HCC bijeenkomst in de buurt. Daar is dan vast wel iemand die u verder kan helpen.
Laat s.v.p. nog even weten hoe ver u bent gekomen.

Klantreactie door: Joop Harthoorn

Onze vrijwilliger heeft u om reactie gevraagd echter hebben wij nog niets van u mogen vernemen.
Daar Uw vraag al oud is, is die misschien niet relevant meer en gesloten.
Mocht U alsnog een antwoord van ons willen schroom dan niet om de vraag te heropenen en de ticketstatus op nieuw te zetten.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Nieuwe smartphone kopen
apps
Overzetten appjes van oude naar nieuwe telefoon
Whatsapp
Google Foto's opslaan
Artikel details
Artikel ID: 1761
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 18/02/2021 16:15:49
Aantal bekeken: 423
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies