Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Dubbele bezorging mailtjes

Oplossing

Vraag:
Sinds een week ontvang ik mailtjes (ondanks dat deze gelezen zijn na een paar uur opnieuw of zelfs de volgende dag)... De verzendtijd is exact het zelfde, knap storend vooral als je denkt neiuwe mail te krijgen.. Wat is hier aan te doen? Ik heb de laatste versie van Office (dus ook Outlook) en Windows 10

Antwoord:
Als het goed is heb ik hier een oplossing op Uw probleem.

Het dubbel ontvangen van e-mail wordt veroorzaakt doordat de mailbox tweemaal achter elkaar wordt gecontroleerd. Dit is het geval wanneer naast het standaard account tevens een account is opgenomen voor een alias, oftewel twee e-mailadressen die gebruikmaken van dezelfde mailbox. Dit is te controleren via de inloggegevens: de ingestelde POP-server en de gebruikersnaam zijn dan voor beide e-mailadressen hetzelfde.

Je zou verwachten dat het probleem wordt opgelost door de berichten van beide accounts direct na downloaden van de mailserver te laten verwijderen (via de geavanceerde instellingen van het e-mailaccount, tabblad Geavanceerd, bij andere mailprogramma's is de procedure vergelijkbaar). Het account dat als tweede op nieuwe berichten controleert, zou dan een reeds lege mailbox moeten aantreffen. Wordt de mailbox echter tweemaal snel achter elkaar gecontroleerd dan blijkt het probleem van de dubbele mails nog steeds te bestaan. De enige oplossing is daarom het controleren op binnenkomende e-mail voor één van beide e-mailaccounts uit te schakelen via Extra, Opties, tabblad E-mailinstellingen (bij Outlook 2010 en later via Bestand, Opties, onderdeel Geavanceerd), knop Verzenden/ontvangen, knop Bewerken, selecteer hier links één van de betreffende accounts en vink uit de optie E-mailitems ontvangen.
 
Met vriendelijke groeten
Vraagbaak beantwoorder
 
Vervolg vraag:
Bedankt voor je reactie, zoals je ziet in mijn screen print bestaat van ieder account maar 1 maal en geen alias aanwezig... Het is zelfs zo dat tussen de dubbele berichten enkele uren kan zitten (soms krijg ik hem zelfs drie maal).
 
Antwoord:
Het account dat als tweede op nieuwe berichten controleert, zou dan een reeds lege mailbox moeten aantreffen. Wordt de mailbox echter tweemaal snel achter elkaar gecontroleerd dan blijkt het probleem van de dubbele mails nog steeds te bestaan.

De enige oplossing is daarom het controleren op binnenkomende e-mail voor één van beide e-mailaccounts uit te schakelen via Extra, Opties, tabblad E-mailinstellingen (bij office en later via Bestand, Opties, onderdeel Geavanceerd), knop Verzenden/ontvangen, knop Bewerken, selecteer hier links één van de betreffende accounts en vink uit de optie E-mailitems ontvangen.
 
 
Met vriendelijke groeten
Vraagbaak beantwoorder
 

Bijlagen:
2016-03-09_10-52-44.png 2016-03-09_10-52-44.png

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Mail in Windows 10 gebruiken
mail programma foutmelding na update
E-mail berichten komen steeds terug
van kpn naar ziggo, geen uitgaande email
pop-up venster in E-mail
Artikel details
Artikel ID: 180
Categorie: Email
Datum toegevoegd: 20/03/2016 11:31:26
Aantal bekeken: 364
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies