Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


internet snelheid

Oplossing

Goedendag,
mijn vraag gaat over de downloadsnelheid van een van mijn pc's. Als ik via speedtest.nl de downloadsnelheid controleer kom ik niet veel verder dan 60 Mb/s. Als ik een andere pc op dezelfde LAN kabel aansluit haal ik snelheden tegen de 500 Mb/s. Aan de kabel of het modem (Ziggo) ligt het dus blijkbaar niet.
In de (langzame) pc zit een Asus P5W DH Deluxe moederbord met een Marvell 88E8053 Gigabit LAN controller. Volgens Windows zit de beste driver voor deze LAN controller geïnstalleerd.
Ook heb ik geprobeerd of een aparte Lynksys USB ethernet gigabit usb 3.0 verbetering brengt, maar helaas, nauwelijks verbetering (max 10%). Het moederbord heeft geen USB 3.0, alleen 2.0, dus de volle snelheid van de Linksys zal niet gehaald worden.
De processor is een Intel core 2 6400 2,13 GHz en 8 Gb aan geheugen.
Mijn vraag: zijn er nog instellingen te veranderen waardoor ik de downloadsnelheid kan verhogen ?
Alvast bedankt,
Frans

Gezocht op algemene netwerk-snelheidsverbeteringen.
Als eerste zou ik proberen het aantal IRP buffers te verhogen.

1. open notepad en neem daarin de regels tussen === over:
===
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters]
"IRPStackSize"=dword:00000020

===

2. sla het bestandje op als IRPfix.reg (naam niet essentieel, extensie wel)
3. dubbelklik daarna op dat reg-bestandje (het register wordt dan aangepast)
4. het reg-bestandje is daarna overbodig en kan verwijderd worden

Als dat niet helpt, kan het helpen om het stuurprogramma van de netwerk adapter te verwijderen en opnieuw 'schoon' toe te voegen. (start Apparaatbeheer en verwijder de betreffende netwerkadapter en klik daarna 'Zoek gewijzigde apparaten')

Mocht uw call hiermee nog niet naar tevredenheid beantwoord zijn, hoor ik graag aanvullende informatie of vragen.
Als uw probleem voldoende is opgelost, stel ik het op prijs als u deze call wilt sluiten.

met vriendelijke groet,

Reinder Mulder
Medewerker vraagbaak

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Goedemiddag,
bij het uitvoeren van het registerbestandje, krijg ik een foutmelding, zie bijlage eindigend op 533a.jpg. Ik dacht dat ik het kladblok bestand goed aangemaakt had, zie bijlage 702a.jpg. Ziet u iets verkeerds ?
Het verwijderen van de netwerkadapter leverde helaas niets op. Na het opnieuw installeren is bij de eigenschappen te zien dat het apparaat goed werkt. Maar de downloadsnelheid blijft steken tussen de 50 en 60 Mb/s. Wat mij opvalt is dat de uploadsnelheid niet veel lager is dan de downloadsnelheid (tussen de 40 en 50 Mb/s)
Kunt u mij nog verder helpen ?
Vriendelijke groet, Frans

in het reg-bestandje moeten alle regels tussen === staan, dus ook:
Windows Registry Editor Version 5.00
gevolgd door een blanco regel

Mocht uw call hiermee nog niet naar tevredenheid beantwoord zijn, hoor ik graag aanvullende informatie of vragen.
Als uw probleem voldoende is opgelost, stel ik het op prijs als u deze call wilt sluiten.

met vriendelijke groet,

Reinder Mulder
Medewerker vraagbaak

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Goedemiddag,
de register aanpassing is nu wel gelukt, maar helaas heeft het geen verandering in de downloadsnelheid gegeven. Ik heb nogmaals de netwerkadapter verwijderd, maar ook dat brengt geen verbetering.
Heeft u nog een andere suggestie ?
Alvast bedankt, Frans

Volgende tip...
Op deze pagina staat een simpel hulpje waarmee veel netwerkadapter-instellingen gecontroleerd en geoptimaliseerd kunnen worden.
https://www.speedguide.net/downloads.php

Klik bovenin op "TCP Optimizer 4" om het kleine exe-bestand te downloaden.
Geen installatie nodig. Alleen 'Als administrator uitvoeren' (via rechtermuisklik).

Kies bovenin de internet snelheid (slider naar rechts).
Network Adapter selection: standaard zijn alle adapters geselecteerd.

- selecteer de trage Ethernet adapter en verwijder het vinkje voor Modify All adapters. Kies onderin Choose settings voor 'Windows Default' en klik op Apply changes.
Er verschijnt een venster met alle wijzigingen. Linksonder naar keuze Backup en Log opties aanklikken en op OK klikken.

- Als het resultaat bevalt: bovenstaande herhalen voor alle adapters; zet vinkje terug voor Modify All adapters en bevestig.

- Als de snelheid nog niet optimaal is: bij Choose settings kiezen voor Optimised (eerst weer alleen voor de Ethernet adapter).

Mocht 'Optimised' niet beter zijn, is het altijd te herstellen door opnieuw 'Windows Default' te kiezen.

Mocht uw call hiermee nog niet naar tevredenheid beantwoord zijn, hoor ik graag aanvullende informatie of vragen.
Als uw probleem voldoende is opgelost, stel ik het op prijs als u deze call wilt sluiten.

met vriendelijke groet,

Reinder Mulder
Medewerker vraagbaak

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Goedemiddag,
helaas heeft ook deze actie nog geen hogere downloadsnelheid opgeleverd. Ik zal nog even doorgaan met deze tool om 100% zeker te zijn.
Vraag: volgens mij zou de configuratie van mijn pc snel genoeg moeten zijn (en de internet verbinding is dat zeker). De enige component waar ik over twijfel is de harde schijf. Maar die kan hier toch geen enkele rol spelen ?
Alvast bedankt,
groeten, Frans

De harde schijf kan inderdaad niet tot zo'n forse vertraging leiden.

Heb nog wat nagezocht.
Klopt het dat er twee on-board netwerk-aansluitingen zijn?
Hebben beide hetzelfde probleem?
Als er één is aangesloten zou ik de andere adapter disablen.

Verder neem ik aan dat u de drivers gebruikt die Windows10 aanbiedt. Maar als ik het goed zie is dit oudere hardware met twijfelachtige Windows10-ondersteuning en dan is dat misschien niet de beste keus.
Misschien eens proberen om drivers van Marvell te installeren:
https://www.marvell.com/support/downloads.html
Kies bij afwezigheid van Windows10 voor Windows7 of Windows8 (32 of 64 bit - afhankelijk van de hardware).
Wellicht biedt dat verbetering.

Mocht uw call hiermee nog niet naar tevredenheid beantwoord zijn, hoor ik graag aanvullende informatie of vragen.
Als uw probleem voldoende is opgelost, stel ik het op prijs als u deze call wilt sluiten.

met vriendelijke groet,

Reinder Mulder
Medewerker vraagbaak

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Goedemorgen,
er zijn inderdaad 2 vaste netwerkaansluitingen en 1 wireless. De 2e vaste netwerkadapter en de wireless heb ik inmiddels via apparaatbeheer uitgeschakeld. Helaas heeft dit nog geen verbetering gebracht. Ook niet toen ik hierna weer de tool TCP optimizer gebruikte.
De site van Marvell had ik ook gevonden, maar Windows gaf steeds aan dat de huidige drivers beter waren. Daarom was ik er niet mee verder gegaan. Als ik op die site zoek met partnumber 88E8053 dan zie ik bijv. Windows setup installer (32 - 64 bit) for Yukon controllers. Deze krijg ik echter niet geïnstalleerd omdat aan het begin van het installatieproces er geconstateerd wordt dat niet de juiste Windows versie gebruikt wordt; en het proces wordt afgebroken. Ik ga nog verder hiermee

Goedemorgen,in vervolg op bovenstaande: uiteindelijk de setup aan de gang gekregen via "compatibiliteit oplossen"met Windows. Het werd er allemaal niet beter op en nadat ik nog eens de TCP optimizer gebruikt had, ging het helemaal de verkeerde kant op (max downloadsnelheid onder de 10 Mb/s). Ik heb daarna alle netwerkadapters uitgeschakeld en de Linksys USB netwerkadapter in een USB poort gestopt. Tot mijn stomme verbazing kwam ook die niet meer boven de 10 Mb/s.
Daarna alle apparaten geheel verwijderd, opnieuw opgestart en Windows zelf de adapters laten herkennen. Resultaat: downloadsnelheid ongeveer 10 Mb/s en uploadsnelheid 20 Mb/s. Op een andere pc is de downloadsnelheid boven de 500 Mb/s.
Ik begrijp niet wat er aan de hand is. Als u nog iets weet: graag !
Vriendelijke groet, Frans

Er is niet veel wat ik nog kan aandragen.
Vond wel deze pagina met diverse stappen:
https://nl.pcerror-fix.com/windows-10-langzaam-internet-vast/

Hopelijk zit daar iets bij wat het verschil maakt.

Mocht uw call hiermee nog niet naar tevredenheid beantwoord zijn, hoor ik graag aanvullende informatie of vragen.
Als uw probleem voldoende is opgelost, stel ik het op prijs als u deze call wilt sluiten.

met vriendelijke groet,

Reinder Mulder
Medewerker vraagbaak

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Deze nl.pcerror-fix.com pagina wordt geblokkeerd door mijn firewall Bitdefender (The page attempted to download a PUA (Potentially Unwanted App) to your device. This type of apps exhibit behaviors that impact the privacy and security of your device and data.)
Is dit een veilige site ?

Volgens mij is het veilig: ik had de pagina ook geopend en zo te zien worden alleen javascripts gedownload (wat spul van google en jquery-migrate).
Voor alle zekerheid bijgaand de pagina in pdf-formaat.

Mocht uw call hiermee nog niet naar tevredenheid beantwoord zijn, hoor ik graag aanvullende informatie of vragen.
Als uw probleem voldoende is opgelost, stel ik het op prijs als u deze call wilt sluiten.

met vriendelijke groet,

Reinder Mulder
Medewerker vraagbaak

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Nog een suggestie: heeft u al eens geprobeerd te testen zonder actieve firewall?

Mocht uw call hiermee nog niet naar tevredenheid beantwoord zijn, hoor ik graag aanvullende informatie of vragen.
Als uw probleem voldoende is opgelost, stel ik het op prijs als u deze call wilt sluiten.

met vriendelijke groet,

Reinder Mulder
Medewerker vraagbaak

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Bedankt voor het artikel, ik ga het lezen.
En nee, nog niet zonder firewall geprobeerd; op de andere pc zit precies dezelfde firewall, vandaar dat ik het niet bij de firewall zoek

De firewall zelf zal inderdaad niet het probleem zijn, maar wellicht wel bepaalde instellingen. Die zijn dan prima te vergelijken.

Mocht uw call hiermee nog niet naar tevredenheid beantwoord zijn, hoor ik graag aanvullende informatie of vragen.
Als uw probleem voldoende is opgelost, stel ik het op prijs als u deze call wilt sluiten.

met vriendelijke groet,

Reinder Mulder
Medewerker vraagbaak

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder.

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen internet snelheid
installatie Epson scanner
Printen
Instellen scanner
apparaat met usb c start niet (code 10)
Artikel details
Artikel ID: 1858
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 05/04/2021 15:29:07
Aantal bekeken: 454
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies