Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Printer

Oplossing

L.S.
Als ik een document met plaatjes (in word) afdruk luistert mijn printer even en geeft boven de taakbalk het aantal af te drukken pagina's aan en stopt dan, b.v 7 in plaats van 18.Er komt een blauw cirkeltje dat rond draait. Ik moet stoppen door recht boven op het kruis te drukken. MS zegt dan dat dat het programma opnieuw wordt gestart. Document blijft gelukkig (komt weer terug). Afdrukken lukt dus niet. Document op een USB, en drukt wel af op mijn HP printer (Zwart wit).
Op een gegeven moment kende mijn Acer de printer niet meer Opnieuw geïnstalleerd op Acer. Hierna dit probleem. Afdrukken van e-mails gaat goed, ook documenten b.v. uit Wikipedia.
Ra, ra?
Wellicht weet u een oplossing.
Met dank F. hertel

Beste F. Hertel,

Het lijkt erop dat de printerdriver of de aansturende gebruikerssoftware in een hangsituatie komt.
Aan het Word-bestand is niets mis daar het op een andere HP zw-printer wel goed wordt afgedrukt.
En het probleem is ontstaan na herinstallatie van de printersoftware!
De laatste actie is dan wellicht niet goed gegaan.

Voorstel is de gebruikssoftware van de TS6250 te deinstalleren inclusief de bijbehorende printerdriver, de PC opnieuw op te starten en vervolgens de gebruikerssoftware met driver opnieuw te installeren.

Instructies en de software vindt u hier:
https://www.canon.nl/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_ts_series/pixma-ts6250.html?type=setup

Als er aanvullende instructies nodig zijn dan horen we dat wel.

We horen graag het resultaat.
In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Hartelijk dank en geweldig. Ga het subiet proberen.
F. Hertel

Christiaan

nog even dit van mijn hulp omdat ik niets van programmeren etc afweet. Graag uw reactie hierop.

Dag Christiaan,
Dat heb ik vorige week ook overwogen, maar nog even niet gedaan omdat het ook bleef hangen naar de virtuele pdf printer en die gebruikt die driver niet.
Misschien kun je ze dat ook nog even vragen? Ik printte naar de virtuele printer : Microsoft to PDF die je als printer kunt kiezen bij het printmenu en die maakt in plaats van een papieren print een pdf bestand aan.
Ik bel je nog wel even vandaag of morgen.
Ik wil ook met alle plezier de printer nog een keer installeren.
Groeten van Jan Denkers Almere

Beste F. Hertel,

Dat is aanvullende informatie dat een ander beeld schept.

Als het probleem zich ook voordoet bij Microsoft to PDF dan moet een eliminatieproces gestart worden want dan kunnen er meer oorzaken zijn.

Komt het probleem bij slechts één document voor dan kan het aan het document liggen. Kijk dan tot hoever er geprint wordt en haal dat stuk tekst tijdelijk uit het document en probeer opnieuw. Als het dan wel goed gaat dan moet het stuk tekst met afbeeldingen nader bekeken worden en deel voor deel weer in het originele document worden opgenomen tot het weer vastloopt. Dan zit op dat punt het probleem.

Andere optie is het document te openen met Wordpad en dan printen (elimineert MS Word en de MS Printer to PDF software)

Een herinstallatie van de TS6250 software kan sowieso geen kwaad. Daarbij kan afgevinkt worden dat het dan al gedaan is.

In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Hartelijk dank.

Geachte heer Munsterman,

Omdat ik totaal niets weet van programmatuur en hoe dat allemaal werkt, verzoek ik u toestemming te geven dat Jan Denkers het relaas van mij overneemt. Als u wilt dat ik een bestand opstuur waarmee problemen zijn (dit is een gelijksoortige document als degene die twee maanden geleden, voordat de printer niet meer werkte, feilloos afgedrukt werden) dan doe ik da graag. De documenten zijn qua inhoud vrij uniek -Finse filatelistisch onderzoek- maar denk dat het bij u in vertrouwde handen is.
Alvast hartelijk dank, ik kan wellicht mooie documentjes schrijven maar ben een volkomen computertechniek leek
Met vriendelijke groet.
F. Hertel Christiaan

Beste F. Hertel,

Overdracht naar een ander c.q. Jan Denkers is geen probleem.

Stuur het probleemdocument maar op, dan kan ik het hier nader bekijken.
Privacy van het document wordt gewaarborgd.

In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Geachte heer Munsterman,

Het document dat ik insloot werd geweigerd 28.000 kb. Wat kunt u ook verwachten van een 82-plusser! Wellicht moet dit dan via wetransfer?

Met vriendelijke groet.

F. Hertel

Het probleem treedt op bij meerdere documenten. Toch vermoed ik dat er in die documenten een rara karaktercombinatie zit waar word niet tegen kan als er geprint wordt.
De heer hertel heeft twee computers blijde met Office 365 familie.
Een desktop en een laptop.
Printen van het betreffende bestand van de desktop lukt niet, word loopt dan vast na een aantal pagina’s (echter niet consequent bijgestelde pagina). Het maak5 niet uit of er geprint wordt naar de fysieke printer of dat er geprint wordt naar de virtuele printer Microsoft to pdf.
Printen vaan hetzelfde bestand vanaf de laptop naar een andere printer gaat wel goed.
Het is een duister probleem. Ik. ben aardig thuis in ITmaar hier moet ik ook echt zoeken.

Een ander probleem wat optreed is dat Outlook op de desktop na een random aantal minuten blijft hangen in ontvangen en verzenden.
De enige wijze om dan toch weer mail te ontvangen is om Outlook opnieuw op te starten. Ook dit treedt niet op bij Outlook op de laptop.

Onlangs is Windows10 en office365 met steun van Microsoft opnieuw geinistalleerd, echter dat mocht ook niet baten.
Bij Outlook vermoed, bin navraag in mijn netwerk, ik dat het iets te maken kan hebben met een (corrupt) ost bestand, echter dat bestand kon ik niet terugvinden op de desktop. Dus daar stopte het debuggen even.

Ik ben bang dat als eea zo doorgaat het enige redmiddel is om een clean installatie (alles eerst verwijderen)te doen op de desktop met Windows10 en Office 365. Maar daar wacht ik liever nog even mee.

Ook wil ik nog een uitgebreide virus scan doen, maar ik moet dan eerst even weten welke virus scanner is geïnstalleerd.

Tot zover, wie weet heeft u tips?
Ik hoop dat ik tijd heb om een deze dagen weer even langs te gaan en oog de virusscan te draaien.

Groeten van Jan Denkers
06485883272

Beste F.Hertel,

Een bestand van 28MB dat is geen kleintje.

Het kan via WeTransfer verstuurd worden naar:
aad.munsterman@hcc.nl

In afwachting van het bericht.
Dan zal ik eens kijken wat het bestand hier doet.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste F. Hertel,

De documenten zijn hier op diverse systemen afgedrukt maar geven op geen enkele een probleem. Het lijkt er dus op dat we de printbestanden en de Microsoft-applicaties kunnen uitsluiten.

Er komt steeds meer informatie over het probleem beschikbaar waardoor de hardware en software van de desktop aan een nadere analyse moet worden onderworpen.

Microsoft houdt een log bij van alle bevindingen die het doet met het systeem en meldt dat met een tijd/datum stempel en hoe serieus de geconstateerde bevinding is. Goed om dat eens nader te analyseren.
De log is als volgt te benaderen:

Tik “beheer” linksonder in het zoekveld van Windows 10.
Bovenin komt Computerbeheer te staat. Klik daarop.
Er opent een nieuw scherm met links “Logboeken”. Klik op het > teken dat daarvoor staat.
Klik op het > teken dat voor Aangepaste Weergaven staat.
Klik op Beheergebeurtenissen
In het midden wordt nu de log met Beheergebeurtenissen getoond.
Niet schrikken van de meldingen want er staat veel in maar het is niet allemaal belangrijk.
Print het testdocument naar pdf tot het vastloopt en kijk dan in de log om te zien of er op dat tijdstip een melding wordt gemaakt die wellicht relevant is voor het probleem.
Met F5 wordt het scherm ververst en komen er nieuwe meldingen bij.
Maak een schermafdruk als er iets wordt gerapporteerd in samenhang met het vastlopen van de printjob.

Een andere test is om te zien hoe de desktop zich houdt onder zware belasting.
Download het programma “HeavyLoad” vanaf:
https://www.jam-software.com/heavyload
Installeer het programma en vervolgens starten via de groene pijl linksboven.
Dit belast de CPU, het geheugen en de grafische processor tot 100%.
Ben benieuwd naar de resultaten.
Stoppen van de applicatie kan met de rode knop.

In afwachting van nadere berichten.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Dank Heer Munsterman, morgen komt Jan Derksen en hij zal uw aanwijzingen volgen, ik begrijp hier niets van, helaas.
U hoort van ons.

Geachte heer Munsterman,
Ik stuur u een aantal screenshots 1 en 2 vanuit de door u aangegeven log via computerbeheer.
De nummering is in volgorde van tijd. Laagste nummer eerst.
De log wordt pas aangemaakt als we nadat word vastloopt, word afsluiten.
Ik kan niet ontdekken wat er mis gaat, maar wellicht heeft u meer kijk op de informatie in het log bestand.
Ik stuur u ook nog 3 en 4.
Het is een lastig probleem, ik dacht eerst dat het de spooler was maar dat is het ok niet.
Het is echt word die blijft hangen.
Als u wilt kunt u mij rechstreeks mailen op jan.denkers@xs4all.nl of bellen 0648588273
Ik kan natuurlijk thuis niet het probleem reproduceren maar wellicht door samen even te barinstormen komen we een stapje dichterbij.
Eerlijk gezegd vermoed ik dat het zo nu en dan vastlopen tijdens ontvangen/verzenden bij outlook door dezelfde oorzaak komt.
groeten van Jan Denkers
Ik stuur z screenshots 3 en 4

hierbij screenshots 3 en 4

Ik kwam dit ook tegen maar vind dat wat eng om te doen.
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-performance/persistent-pc-freeze-and-crash-with-dcom-10016/2ce32a8f-d94e-45ce-88a5-a139f85ca75e

Beste F. Hertel/J. Denkers,

Zo te zien geeft screenshot 3 het probleem aan. Een hangende printjob met foutcode 372, waarbij het gegevenstype NT EMF 1.008 is en die eindigt in “Onjuiste functie”.
Het vervolg is screenshot 4 met een hangende Word-applicatie.

Het kan dus zijn dat de printspooler van de TS6200 op een verkeerde code staat.

Op de laptop gaat het goed. Voorstel is te bekijken hoe daar de configuratie staat en die over te nemen naar de PC met het printprobleem.
Dit gaat als volgt:
Open Configuratiescherm > Kies Apparaten en Printers > Klik met de rechtermuisknop op de TS6200 en kies “Eigenschappen van printer”.
Kies tab “Geavanceerd” en kies vervolgens onderin “Afdrukprocessor”.
De instelling van de afdrukprocessor, met de naam “winprint” wordt getoond met daarachter een Standaardgegevenstype.
Kijk op de laptop wat dit gegevenstype is en neem die over op de PC.
Print het Word-bestand opnieuw op de PC.

Ik ben benieuwd of het standaardgegevenstype tussen de laptop en PC afwijkt en of dit dan het probleem oplost.
Zo niet dan moet er een vervolgactie bedacht worden.

PS Er staan wel veel bevindingen met de code “Fout” in de log. De foutcode is echter niet te zien omdat de velden te veel uit elkaar liggen.
Bovenaan kunnen ze, bij de beschrijving van de kolommen, bij elkaar geschoven worden waarmee ook de foutcode zichtbaar wordt.

In afwachting van uw reactie.
Bericht is ook naar J. Denkers gestuurd.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


De zaak loopt nog en is dusdanig moeilijk dat het tijd nodig heeft. De inzet van Dhr. Munsterman in deze is geweldig en hij is in gesprek met mijn helper Jan Derksen, omdat ik niets van dit soort problemen afweet.

Met groet.

F. Hertel

Helaas is het probleem nog niet opgelost.
Ik heb een separate email gestuurd naar de heer munsterman.
Groeten van Jan Denkers 0648588273

Dhr. Munsterman en mijn helper Jan Derksen hebben uitgebreid gezocht waar de fout nu werkelijk zit. De conclusie op dit moment is dat het wellicht toch aan de computerzelf ligt (Aspire Acer 8.9.2018) die nadat deze nieuw gekocht is door 'vrijwillige vaklui' is geïnstalleerd. Vanaf dat moment bleven er problemen komen. Ik heb de 'vaklui' bedankt voor hun 'hulp' en ben uiteindelijk via mijn helper bij HCC gekomen. Ik ben geen computertechniek kenner maar verwonderde me telkens weer dat een nieuwe weg gevonden werd. Helaas nog zonder resultaat. Mijn helper en ik hebben besloten een nieuwe computer te kopen om uit de ellende te komen. Een advies van type stel ik op prijs, de Acer is 4GB DDR4 (zegt me niets) maar een middelmatig geheugen is voldoende, tekstverwerking hoofdzakelijk. Ik heb respect voor de HCC helper en zijn geduld en hulp.
Met groet. F. hertel

Beste heer Hertel,

Het is een lastig probleem waarbij onduidelijk blijft waar het probleem zit, daar het alleen op die PC, op wisselde momenten, bij zowel pdf-print als directe aansturing van een printer optreedt.

Een low-end PC heeft een I3-processor, minimaal 4GB geheugen en minimaal 256GB SSD.
Een middenklasse PC is voorzien van een i5-processor, 8GB geheugen en 512GB SSD. Daar er omvangrijke bestanden met grafische informatie worden verwerkt via Office-applicaties bevelen we een middenklasse PC aan. Een mooi en klein systeem met goede reviews is de:
HP Slim S01-pF1001nd.

Beantwoord dit uw vraag?
Aanvullende vragen zijn welkom.
In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste heer Hertel,

Mijn reactie op de HP Slim Desktop S01-pf1003nd:
Wat fabrikant en type systeem zitten we op 1 lijn.
Mijn advies is een iets zwaarder systeem. Bij een SSD is het gewenst om die niet te klein te nemen daar dat de levensduur kan bekorten omdat cellen niet oneindig vaak beschreven kunnen worden.
En een i5-processor geeft toch wel fors meer snelheid dan een Pentium. Die versie is 140 Euro duurder maar daar krijg je dan ook veel meer voor terug.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Printer
Printer
Printen in Netwerk
foutmelding in excel
Printer in thuisnetwerk installeren
Artikel details
Artikel ID: 1977
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 24/05/2021 12:16:55
Aantal bekeken: 422
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies