Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Mail problemen met overstap naar andere provider

Oplossing

Om over te kunnen stappen naar de andere internet provider wil ik gebruik maken van jullie "smtp.hccnet.nl" server met STARTTLS of SSL/TLS beveiliging. krijg dit niet werkend. misschien hebben jullie nog suggestied. Heb een uitgebreidere bijlage toegevoegd.

Voor de juiste instellingen zie:

https://www.hcc.nl/faq-hccnet

Aan het eind van de lijst staat de juiste info

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Sorry, een tijdje op een laag pitje gestaan.

Met de info uit https://www.hcc.nl/faq-hccnet kom ik niet verder. Dit had ik al doorgenomen.

Het probleem lijkt veroorzaakt te worden door mijn virus scanner "AVG Antivirus". Wanneer ik deze tijdelijk uitschakel dan kan ik wel berichten versturen. Is deze weer actief dan niet meer. Ook na het "Email Shield certificate" geexporteerd te hebben vanuit AVG Antivirus scanner en weer geimporteerd in thunderbird is mijn probleem hiermee ook niet opgelost. Wat kan ik nog meer controleren? Of alles opnieuw installeren en hopen dat het dan wel lukt.

Uit uw info kan ik niet afleiden welk besturingssysteem u heeft maar ik ga uit van Windows 10.
Als AVG de oorzaak is van het probleem, dan is mijn advies AVG te verwijderen van uw computer en de voortreffelijke virusscanner van Microsoft: "Windows Defender" te gebruiken.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Mail problemen met overstap naar andere provider
Hoe installeer ik mijn hcc-e-mail op mijn iPad ?
smtp.hccnet geeft onbekend certificaat
E-mail berichten verdwijnen.
Instellingen HCCnet-mail
Artikel details
Artikel ID: 2155
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 20/07/2021 20:10:31
Aantal bekeken: 304
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies