Ik heb al decennia lang een hcc account en eigenlijk nooit problemen gehad (top dus:)). Ik ben er echter recentelijk achter gekomen dat emails die ik verstuur naar bekenden met gmail adressen opeens (echt sinds een paar dagen pas) niet meer aankomen of met een een grote waarschuwing (zie bijlage). Als ik vanuit mijn laptop met outlook of vanaf mijn telefoon aan dezelfde personen emails stuur vanaf een andere account die ik heb (dus niet mijn hccnet) gaat het gewoon goed zoals altijd. Ik heb al een paar middagen gegoogled, maar ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen zo opeens. Ter illustratie hecht ik een word document aan met 2 screenshots. De bovenste krijgt mijn dochter als waarschuwing in de email, maar hij is dus wel "aangekomen". Ik zou als ontvanger die email echter nooit vertrouwen. Daaronder een delivery failure die ik zelf terug kreeg toen ik een test email stuurde naar mijn zus. Zij heeft gekeken in haar spam, maar daar zit niets in. Ik heb geen idee wat het is, maar het lijkt gerelateerd aan hccnet omdat het sturen van emails naar dezelfde personen, maar vanaf een ander account dat ik heb, maar wel van dezelfde devices (laptop/telefoon) gebruikmakend van dezelfde programma's (bijvoorbeeld outlook) gewoon goed gaat. Sorry voor dit lange verhaal. Maar dit is zo opeens terwijl mijn omstandigheden onveranderd zijn (dus geen nieuwe telefoon of laptop of internet provider of verzin het maar) dat ik het niet kan plaatsen of terug herleiden naar iets wat ik gedaan zou hebben. Ik hoop dat u mij een tip kan geven. Groet Eveline NB het topic: "Mails hccnet => gmail gezien als spam" op de hccbnet site, biedt geen soelaas (begrijp niet wat ik daar mee kan)Goede middag, Ik realiseer mij dat mijn vraag "pas" van afgelopen donderdag is, maar aangezien ik er onophoudelijk mee geconfronteerd word, vraag ik toch uw aandacht hiervoor. Het lijkt dus alsof het probleem echt in mijn hcc domein zit. Ik heb geen enkel probleem bij andere accounts. Voor alle uitgaande accounts staan dezelfde smtp ziggo specificaties ingesteld voor uitgaande email. Het probleem ligt (zo denk ik dan maar ik ben echt een leek) dus niet bij ziggo of outlook. Nogmaals dank voor uw tijd, ik heb geen idee waar ik me anders zou kunnen wenden. Groet, Eveline eeeeee@hccnet.nlGeachte mevrouw , Dank voor uw bericht. We kunnen zien dat u bij het versturen van het bericht gebruik heeft gemaakt van uw ziggo server. Ziggo heeft zijn smtp instellingen aangescherpt dat zij niet garant willen en kunnen staan voor andere e-mailadressen dan hun eigen e-mailadressen bij gebruik van de smtp server omdat andere e-mailadressen (als bijvoorbeeld HCC-net) niet in hun beheer is. Het beste wat u kunt doen is om voor uw HCC-net e-mailadres ook de smtp server van HCC-net te gebruiken. Meer informatie over het instellen van de server kunt u vinden op de pagina in onderstaande link: https://www.hcc.nl/smtp Voor assistentie hierbij kunt u contact opnemen met onze helpdesk. Morgen kunt u hen bereiken op 085-044 1808 tussen 13.00-17.00 uur. Met vriendelijke groet, HCC! ledenadministratie *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord. Met vriendelijke groeten Jan Damen Vraagbaak beantwoorder/administrator *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies