Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


van kpn naar ziggo, geen uitgaande email

Oplossing

Vraag:

Ik ben vandaag overgestapt van KPN naar Ziggo. Ik gebruik outlook op mijn laptop en heb een samsung telefoon.

Ik kan na overgang naar ziggo geen emails meer versturen vanuit mijn hccnet account.

Inkomende mail server instelling is : (pop3) pop.hccnet.nl (poort 110). Inkomende mails gaat goed.

Ik vind op de HCC site de volgende instructies. Geprobeerd maar deze werken NIET:

Server: smtp.hccnet.nl

Poort, kies uit een van de volgende:
• Poort 587, Beveiliging: STARTTLS
• Poort 465, Beveiliging: SSL

Ziggo zelf stelt voor:
smtp.ziggo.nl poort 587 , SSL en verificatie vereist (https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/). DIT WERKT OOK NIET.

Kunt u mij helpen? Als ik het antwoord niet vind ben ik bang dat ik afscheid moet nemen van mijn hcc email adres :(

NB: Ik zag in de vraagbaak ook nog deze combinatie, maar die doet het helaas ook niet :
Incoming maail server : pop.hccnet.nl poort : 995 SSL
Outgoing mail server L smtp.hccnet.nl poort : 587 TLS

Help ???

Antwoord:

Er is een ingebouwde e-mailprogramma in Windows 10.
Als u de e-mailapp voor de eerste keer opent, ziet u een welkomstpagina. Selecteer Account toevoegen om aan de slag te gaan. Of selecteer onderaan het navigatiedeelvenster Instellingen Stappen voor het wijzigen van tags > Accounts beheren > Account toevoegen.

Opmerking : Tik op een telefoon of tablet op de drie puntjes onderaan de pagina om naar Instellingen te gaan.

Kies het type account dat u wilt toevoegen.

Notities :

Mogelijk moet u omlaag scrollen in het dialoogvenster Een account kiezen om alle opties te zien.

Als u Google kiest, meldt u zich aan bij uw Google-account. Voer vervolgens de code in voor verificatie in twee stappen (indien u deze beveiligingsfunctie hebt ingeschakeld) en geef Windows toestemming voor toegang tot uw gegevens. Klik op Toestaan en uw account wordt gemaakt.

Als u een ander e-mailaccount kiest, moet u de speciale instructies volgen onder Speciale instructies voor andere accounts verderop.

Voer de vereiste gegevens in en klik op Aanmelden. Voor de meeste accounts zijn dit uw e-mailadres en wachtwoord. De accountnaam is wat u ziet in zowel het linkerdeelvenster van Mail voor Windows 10 als in het deelvenster Accounts beheren.

Opmerking : Krijgt u het bericht 'Er is geen info voor dit account gevonden. Controleer of het e-mailadres juist is en probeer het opnieuw', klik dan driemaal op Opnieuw. De knop verandert in Geavanceerd. Klik op Geavanceerd en volg de stappen in de volgende sectie om uw account toe te voegen.

Klik op Gereed. Uw gegevens worden gesynchroniseerd zodra uw account is ingesteld.

Opmerking : Het synchroniseren van uw account kan enkele minuten duren. Tijdens de synchronisatie wordt mogelijk "Nog niet gesynchroniseerd" weergegeven in het berichtvenster. Zie Synchronisatieproblemen in de apps Mail en Agenda in Windows 10 oplossen als u dit bericht blijft zien.


 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen mail programma foutmelding na update
E mail versturen
Hoe installeer ik mijn hcc-e-mail op mijn iPad ?
pop-up venster in E-mail
Instellingen Hccnet
Artikel details
Artikel ID: 718
Categorie: Email
Datum toegevoegd: 27/01/2018 11:27:34
Aantal bekeken: 2628
Beoordeling (Stemmen): Artikel beoordeeld 1.4/5.0 (10)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies