Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


emails postvak in

Oplossing

Beste mensen,
Gisteren ontdekte ik dat in mijn email programma Thunderbird bij postvak in niet alle bewaarde mails meer worden weergegeven. Alleen maar die ook in webmail van Ziggo staan. Opvallend is dat in live mail wel alle mails worden weergegeven. Naar mijn idee heb ik niets gewijzigd, maar wellicht heb ik iets niet in de gaten gehad?
Kunt u mij aangeven hoe ik weer alle mails in het postvak in te zien kan krijgen?
Met groet,
Mark Assenberg

Dit is normaal gedrag wanneer U het account als IMAP hebt gedefinieerd.
U kijkt dan met Thunderbird voor dat account op server en niet lokaal op Uw PC.
Wanneer U het account als POP had gedefinieerd dan worden de emails eerst naar Uw PC gekopieerd alvorens er na de door U ingestelde tijd worden verwijderd.

Dus wat van de serve (webmail/IMAP) is verwijderd is niet meer terug te krijgen. Mocht U naast Uw Thunderbird installatie ook nog een Live Mail installatie hebben en daar het account als POP hebben gedefinieerd is dat de enige plaats waar die emails nog te vinden zijn.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Dank voor deze snelle reactie. Wat u zegt is logisch, maar toch begrijp ik niet waarom tot gisteren alle inkomende mails wel werden bewaard in mijn Thunderbird mailbox en nu niet meer. Ik heb geen wijzigingen aangebracht in mijn accountinstellingen dus daar kan het niet aanliggen. Waaraan dan wel, denkt u?

U geeft aan dat Thunderbird nu dezelfde emails laat zien als via de webmail.

Het kan dus niet anders zijn dat er emails zijn verwijderd die gelijk effect hebben op zowel Thunderbird als Webmail.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Nogmaals bedankt voor uw reacties.
Ik zou de mails op Live mail toe willen voegen aan die nu op Thunderbird zijn overgebleven. Is dat mogelijk met een zgn. exporteer actie en zo ja hoe werkt dat?
Daarnaast zou ik op mijn pc kunnen kiezen voor een verandering van IMAP naar POP instelling waarmee de mails voortaan wel weer worden opgeslagen op mijn pc. Klopt dat?
Een andere mogelijkheid is dat ik dat niet doe, maar voortaan alle binnenkomende mails archiveer.
Keuzes maken dus. Wat zou u adviseren?

De missende emails van live mail naar Thunderbird krijgen is waarschijnlijk ze gewoon naar jezelf forwarden.

Mochten het er erg veel zijn dan kan je gebruik maken van bijvoorbeeld Mailstore Home om ze te migreren. (zie https://www.seniorweb.nl/software/mailstore).

Je kan een account niet veranderen van IMAP naar POP. Je moet het IMAP account verwijderen en een POP account aanmaken. Bij POP kun je instellen hoe lang de email nog op de server bewaard moet blijven. Ik waarschuw je wel tegen het gebruik van meerdere POP accounts voor het zelfde email accounts (zelfs op verschillende apparaten) want dan kan je archief verspreid raken over je apparaten en/of mailprogramma's.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen aantal te bekijken mails in de inbox
E-mail verdwenen
mauil overzetten
Pop3 of imap
Conversie live mail naar MS outlook 2010
Artikel details
Artikel ID: 3148
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 13/09/2022 19:50:22
Aantal bekeken: 88
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies