Als ik mail verzend met outlook 365 krijg ik steeds vaker een blokkenkringsmelding (voorbeeld): Frans Geubel op 25-10-2022 17:20 554 5.2.0 SMTP602 Message contains Spam Content ;id=nLj8ovN9uNh7anLj9oYyfG;sid=nLj8ovN9uNh7a;mta=smtp1.tb;d=20221025;t=172028[CET];ipsrc=82.72.118.220; Mijn PC is beveiligd met AVG Ultimate. Het gaat meestal om mails met een bijlage; dat zijn PDF- of Wordbestanden die ikgecontroleerd heb. Het gaat ook niet om een virus maar om "spam". Ik begrijp er niets van. Weet iemand raad? Het zelfde kwaad doet zich voor op het vrijwilligerskantoortje, waar ik op een totaal andere PC met een totaal ander Microsoft- en Office account bezig ben. Ook daar beveiligd met AVG Utimate,Beste Jacob, Wat zijn de maildomeinen waarbij je die melding krijgt. Maildomein is het achterste deel van het mailadres, dus na de @. In afwachting van je reactie. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Beste vraagbaak. Allereerst dank voor de snelle reactie. In mijn bezigheden voor een online ouderenmagazine: www.vlaiger.nl zit ik echt met m'n handen in het haar. De domeinen waar u op doelt zijn: gmail.com hetnet.nl home.nl ooutlook.com kpnplanet.nl ziggo.nl' hotmail.com Dat zijn alle redactieleden. Vriendelijke groeten, Jacob DijkBeste Jacob, De SMTP602 melding wordt gegenereerd door de mailserver die het bericht ontvangt en je terugkoppeling geeft met de melding dat het bericht kenmerken van Spam heeft. Dit staat dus los van het gebruik van AVG Ultimate, daar die op inkomende zaken checkt. Veelal is het slechts 1 mail-domein dat daar last van heeft. Van domein “ziggo.nl” is het bekend en dat kwam omdat spamfilters te strak waren ingeregeld. Weet je zeker dat alle genoemde mail-domeinen de SMTP602 terugmelding geven? Dat zou kunnen betekenen dat er in de bestanden toch iets zit dat door alle genoemde mail-domeinen als spam wordt gezien. In afwachting van je reactie. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Mijn 1e gedacht was ook, dat de inhoud (bijlagen) van de verzonden mail iets van spam zou bevaten. Echter: het ging steeds om word bestanden (notulen) of PDF bestanden (persberichten) e.d. Ook als ik ontvangen berichten, met of zonder bijlagen beantwoord, komt die blokkeringsmelding. Alleen als ik een nieuw bericht, zonder bijlagen verstuur in plaats van op "beantwoorden" te klikken, gaat jet wel goed. De enige overeenkomst tussen mijn PC thuis en die op ons vrijwilligerskantoor is de provider "Ziggo". Zou die het berichtenfilter te strak hebben staan? (Sinds ongeveer 10 dagen, daarvoor was er niets aan de hand). Kan ik dat zelf ontdekken of moet ik naar Ziggo of Microsoft?Beste Jacob, Als de gemeenschappelijke factor Ziggo is dan lijkt daar een oorzaak van het probleem te kunnen liggen. Die hebben daar eerder last van gehad. Als je op Internet zoekt op SMTP602 dan kom je de berichten vanzelf tegen. Er is een Ziggo-mailadres dat gebruikt kan worden voor spam-meldingen. Dit betreft valse meldingen, het lijkt me dat ze die ook af kunnen handelen. https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/veiligheid/spam Als de bestanden die je stuurt spam-vrij zijn dan kun je er zelf niets aan doen. Contact opnemen met Microsoft heeft geen zin. Die verwijzen door naar de mailprovider. Ben benieuwd wat de reactie van Ziggo is. In afwachting van je reactie. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder/administrator *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies