Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Problemen met e-mail

Oplossing

Ik weet dat er van het weekend een migratie is geweest v.w.b. hccnet.nl emailadressen echter ik ondervind daarvan de volgende problemen.

Via Outlook

- Ik krijg mailtjes vanaf 20-2-2023 binnen maar ben alle inkomende mails kwijt vanaf 28-09-2020. Krijg ik die nog of ...?
Alle reeds verzonden mails zien ik ook niet meer en nieuwe verzonden mails komen in de map "sent". Krijg ik die oude reeds verzonden mails nog binnen en hoe?

En ik kan niet mijn email instellingen niet zetten op de waarden zoals jullie dat hebben aangegeven in de mail van 14 februari die ik gelukkig uitgeprint heb. Maar ik krijg wel vanaf gisteren weer mailtjes binnen en kan ze versturen.
Hoe komt het dat ik de waarden zoals aangeven niet kan instellen in mijn e-mail account? Want het gekke is dat het verder wel werkt op dit moment.


Via WebMail
Ook via webmail zie ik alleen inkomende mail vanaf 20-2-2023 en de mails daarvoor ben ik kwijt vanaf 28-09-2020.
Ik kreeg ook geen enkele melding bij inloggen en er lijkt geen proces gaande te zijn om de oude mails vanaf 28-09-2020 binnen te halen.

Ook hier is de map verzonden items leeg

En ook de contactlijst is leeg.


Kunnen jullie mij helpen met alle vragen/opmerkingen in dit bericht?
Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
Aad van der Hoeven

Wat betreft mail en contacten kan ik alleen geduld aan bevelen. Zie ook hcc.nl.

Voor wat betreft de instellingen die zijn zeer afhankelijk van de gebruikte mail client. Maar dit zijn de enige juiste instellingen

POP3 servernaam pop3. of pop.hccnet.nl met poort 995 en SSL/TLS.
IMAP servernaam imap.hccnet.nl met poort 993 en SSL/TLS
SMTP servernaam smtp.hccnet.nl met poort 465 en SSL/TLS
Gebruikersnaam Jouw HCC.net mail adres
Authenticatie Jouw HCC account wachtwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Geen antwoord geven op de vragen waarom de instellingen niet worden geaccepteerd en waarom ik mailtjes kwijt ben en waarom de oude instellingen het nog steeds doen

Gegeven ipv geven

Je instellingen waren al goed dus je hoefde niets aan te passen is de verklaring waarom de "oude" instellingen nog werken. Ik begrijp dan ook je opmerking over he niet accepteren van de instellingen niet. Heb je hiervan een screenshot ?

Je bent niets kwijt het duurt alleen langer voor alles weer op zijn plek staat.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Zie bijgaand bestand waarin de outlook e-mail instellingen staan.

Je geeft aan "Je bent niets kwijt het duurt alleen langer voor alles weer op zijn plek staat."
Maar ik zie helemaal niets gebeuren geen zandlopertje of niets en dat geldt zowel voor outlook als voor de webmail toepassing

In gebruikersnaam staat nog steeds je hcc user-id en niet je mailadres met @hccnet.nl

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Na migratie geen email meer
Hoe installeer ik mijn hcc-e-mail op mijn iPad ?
email
Migratie hccnet-mailaccounts
Migratie HCC-net emailadressen
Artikel details
Artikel ID: 3910
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 18/03/2023 19:51:14
Aantal bekeken: 61
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies