Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


inloggen probleem

Oplossing

ik kom sinds 14 feb niet meer aan mijn email.
Ik heb mijn wachtwoord gewijzigd in meer dan 12 tekens. Ik heb geprobeerd via pop.hcc en via imap.hcc en poort 993. Tevergeefs. Dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord kloppen blijkt uit het feit dat ik hccnet.nl binnengekomen ben.
Ik heb ook een keer mijn VPN (nordvpn) en mijn antivirus en firewall (GData en malwarebytes) uitgezet. Zelfde probleem: geen server autenthicatie
Waarschijnlijk door mijn vele pogingen ben ik eruit
"gegooid"
Kunt u dat even nakijken.
Helemaal raar is dat ik als ik iets via hccnet wil versturen ik een blauw scherm krijg met stopcode van Win 11!
Gaarne uw hulp en antwoord via edmichogmail.com

Bij voorbaat dank

Ik zou het wel willen nakijken maar je hebt geen lidnr of je hccnet mail adres gegeven. Software, mailprogramma ??

Voor een laatste instelling controle
Instellingen moeten dus zijn:

POP3 servernaam pop3. of pop.hccnet.nl met poort 995 en SSL/TLS.
IMAP servernaam imap.hccnet.nl met poort 993 en SSL/TLS
SMTP servernaam smtp.hccnet.nl met poort 465 en SSL/TLS
Gebruikersnaam Jouw HCC.net mail adres (dit geldt ook voor webmail)
Authenticatie Jouw HCCnet account wachtwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Hallo
Dank voor je antwoord:
lidnr 01200865 van edmichohccnet.nl
ik gebruik Win 11 prof, 64 bit
email prog is mailbird.
Mijn overige emailadressen (gmail) komen wel binnen

Sorry dat had ik ook kunnen bedenken
Bij voorbaat dank voor de moeite
Ed Michon

Het BSOD wordt niet veroorzaakt door de mail migratie maar heeft te maken met de status van je PC.
Voor een test zou je http://www.scancircle.com/nl/scan kunnen gebruiken.

Overigens is je migratie om 2023-03-07 21:41:49 fout gelopen.
Hier wordt naar gekeken en het wordt opgelost.

Verder blijkt er in het verleden iets fout gegaan te zijn met je mail adres. Ik kom nu zowel edmichohccnet.nl als ed.michohccnet.nl
tegen.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


dank voor je snelle reactie!
dat adres van ed.michon kun je rustig deleten. Die gebruik ik niet
Hoop dat je het andere probleem opgelost krijgt. Ik krijg het spaans benauwd dat ik mijn mail al 3 weken niet kan inzien.
Sterkte!

Ed

Hallo
Kunnen jullie enigszins aangeven of dit nog lang gaat duren?
Ik heb al mijn belangrijke contacten via HCCnet lopen. Banken etc. Nu al bijna een maand geen mail meer
Wellicht moet ik een andere email gaan gebruiken ?
Graag jullie reactie

Ed Michon

Beste mensen
Ik zit nu al sinds begin maart zonder de mogelijkheid om van HCCnet gebruik te kunnen maken. Gelukkig kan ik mijn inkomende mails via gmail ontvangen. Maar dat lijkt me geen goede zaak voor de toekomst.
Ik heb een uitgebreide brief geschreven(zie bijlage), vaak geprobeerd telefonisch contact te krijgen: alles zonder reactie.
Wellicht moeten we de zaak helemaal opnieuw aanmaken: dat ik me opnieuw aanmeld als HCC lid? Andere naam?
Moet ik nu echt op zoek naar een andere email provider?
Geef in ieder geval een reactie: bijvoorbeeld :het kan nog lang duren of : het is een onmogelijke opgave of : we weten het ook niet meer

Ed Michon

Volgens de administratie is je mail adres edmichohccnet.nl.

Je zou op je webmail moeten kunnen inloggen met het wachtwoord dat er op 2023-04-01 is ingezet.

Er zijn 2 plaatsen in Mailbird waar je de gebruikersnaam moet aanpassen :

1) Via het hamburgermenu links bovenaan
2) Kies Instellingen
3) Kies identiteiten
4) Selecteer je identiteit
5) Klik Bewerken
6) Hier kan je de gebruikersnaam en wachtwoord aanpassen voor SMTP
7) Kies Accounts
8) Selecteer je account
9) Kies bewerken
10) Hier kan je de gebruikersnaam/wachtwoord voor de inkomende server aanpassen.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Hallo
Dank voor je antwoord.
Ik ben uiteindelijk erin geslaagd om met een oud wachtwoord in webmail te komen.
Daarna de voorgestelde stappen genomen t/m 4. Echter met geen mogelijkheid te zien hoe ik "Bewerken" moet verkrijgen. Alle knopjes geprobeerd.
Gaarne uitleg

Ed Michon

Hallo
Graag nog wat aanvulling:
Ik moet bij HCC home inloggen met ed.michon en het meest recente wachtwoord.
Voor webmail moet in inloggen met edmichohccnet.nl en een oud wachtwoord.
In webmail komt alleen post binnen tot 15 maart 2023.

In uw adviesmail 10 april staan een aantal punten die ik niet kan uitvoeren: vanaf punt 1 kan ik alleen maar in instellingen komen via het tandradje rechts en niet via het hamburgermenu.
Bij punt 3 moet ik een nieuwe indentiteit kiezen, want er staat niets. Vervolgens kan ik mijn gebruikersnaam invullen (welke ???). En dan houdt het op met het maken van aanpassingen.

Hoe moet ik hier nu wijs uit worden!
Gaarne uw advies, opmerkingen, vervloekingen, maar geef een reactie

Bij voorbaat dank

Ed Michon

Het tandradje betekent waarschijnlijk dat je nog een oude versie van Mailbird hebt. Ik raad je sowieso aan dit te upgraden.

Speciaal voor jou heb ik dit vrij unieke programma geïnstalleerd (en inmiddels ook al weer verwijderd) en kreeg dus de laatste versie.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Hallo
Ik heb versie 1.6.1 van Roundcube. De laatste versie volgens de webside. Waar je overigens alleen downloads van TAR bestanden kunt krijgen: Linux dus en ik gebruik Win 11.
Ergo: ik snap er helemaal niets van

Kunnen jullie nu niet zelf ingrijpen in deze Kafka situatie?

bij voorbaat dank

ED Michon

Je noemde Mailbird in je eerdere contacten en niet Roundcube.
Roundcube is de webmail en niet je mailclient.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Hallo
Beste Jan,
ikdacht dat ik al geantwoord had maar ik zie het niet staan.Maar je hebt helemaal gelijk ik moet het met Mailbird doen.
Maar dat heb ik al vele malen op die manier geprobeerd, Daarom een printscreen van Mailbird en een log van Em Client.
Ik hoop dat het jou wat zegt
Bij voorbaat dank
Ed Michon

Na lang telefoongesprek niet werkend gekregen. Met dezelfde client op mijn computer zonder enig probleem.

Vanwege de BSOD ook na het opnieuw instaleren van Windows doorgestuurd naar de Testbank voor hardware diagnose.

Daar het via mijn provider (Caiway) wel werkt is de provider ook nog verdacht voor verstoringen van het verkeer.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Hallo Jan
Hartelijk dank voor de uitgebreide hulp.
Hoop op een goed einde. Ik meld 't wel als het gelukt is

Ed

Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Hoe installeer ik mijn hcc-e-mail op mijn iPad ?
email
Geen verbinding met POP3-server
webmail
Kan geen HCC-mail verzenden en ontvangen
Artikel details
Artikel ID: 4229
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 02/05/2023 10:17:05
Aantal bekeken: 35
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies