Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Website

Oplossing

Ik kan niet meer op mijn site HCC.nl komen.

In de administratie heb je geen persoonlijke webruimte.

Ik begrijp dus je vraag niet.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Geachte heer van der Pluim.

Dank voor uw reactie. Ik heb veel HCC-problemen (leeftijd 80 jaar en meer dan 20 jaar zonder problemen HCC-lid) met de MIGRATIEACTIE; daarover later.

Voor deze problemen WILDE ik ook naar de HCC-website gaan waar ik ECHTER niet kon 'inloggen'. Ik begrijp nu uit uw reactie dat het 'inloggen' alleen maar is voor 'persoonlijke webruimte'; een fenomeen dat kennelijk aan mij is voorbij gegaan.

MIJN PROBLEMEN:
Voor de migratie diende ik eerst mijn oude wachtwoord (WW) ($E4xbED*) vervangen door een nieuwe WW. Dat lukte maar niet en ik dacht toen dat er iets met m'n oude WW mis was. Ik heb toen formeel het verzoek gedaan om mijn WW te wijzigen en kreeg toen tot mijn verbazing niet een nieuw WW maar wel voor mijn HCC-code(FB665BA2) een nieuwe HCC-code (FEE7E974). Met daarbij de boodschap dat "als ik per abuis i.p.v.het nieuwe WW een nieuwe HCC-code had ontvangen ik de ledenadministratie moest waarschuwen". Nou dat is me tot nu niet gelukt door de extreme lange wachttijd of überhaupt GEEN KIESTOON.

Echter tot mijn verbazing bleek een paar dagen (met veel veel proberen) later dat ik WEL verbonden kon worden met de HCC-WEBMAIL en wel met mijn (door HCC kennelijk toch ontvangen) NIEUWE WW. Dit is voorlopig ook mijn redding om in ieder geval te kunnen mailen.

Ondertussen heb IK gebeld met HANS PRUIS (06 22454128) een van de FANTASTISCHE de HCC-seniorvrijwilligers. De heer Pruis heeft ontzettend voor mij zijn best gedaan. (o.a. via TeamVeawer mijn iMac-computer overgenomen maar ook hem lukte het toen niet om een E-mail account op mijn iMac te aaan te maken. Wel kan ik nu op mijn iPad mails ONTVANGEN maar niet VERZENDEN.
De heer Nuis heeft mij geadviseerd mijn iMac nog 'OP TE SCHONEN' echter zonder resultaat. Ook heeft hij geadviseerd 'in de nacht' het te proberen en ook dat lukte niet.

Echter de heer Nuis wees mij op nog op het volgende en daarover contact met HCC op te nemen. In het verleden heb ik na HCC (via HCC) als provider XS4ALL gekregen. Daarna is XS4ALL bij KPN ingelijfd. Volgens de heer Pruis zou dat de oorzaak van mijn problemen kunnen zijn.

U begrijpt dat ik langzaam radeloos ben geworden en hoop dat HCC nog iets voor mij kan betekenen.

Met wanhopige groet,

Freek Bruning


Datum: 09/03/2023 11:00:38
Naam: F. Bruning


Printvriendelijke versie

Bericht:

Geachte heer van der Pluim.

Dank voor uw reactie. Ik heb veel HCC-problemen (leeftijd 80 jaar en meer dan 20 jaar zonder problemen HCC-lid) met de MIGRATIEACTIE; daarover later.

Voor deze problemen WILDE ik ook naar de HCC-website gaan waar ik ECHTER niet kon 'inloggen'. Ik begrijp nu uit uw reactie dat het 'inloggen' alleen maar is voor 'persoonlijke webruimte'; een fenomeen dat kennelijk aan mij is voorbij gegaan.

MIJN PROBLEMEN:
Voor de migratie diende ik eerst mijn oude wachtwoord (WW) ($E4xbED*) vervangen door een nieuwe WW. Dat lukte maar niet en ik dacht toen dat er iets met m'n oude WW mis was. Ik heb toen formeel het verzoek gedaan om mijn WW te wijzigen en kreeg toen tot mijn verbazing niet een nieuw WW maar wel voor mijn HCC-code(FB665BA2) een nieuwe HCC-code (FEE7E974). Met daarbij de boodschap dat "als ik per abuis i.p.v.het nieuwe WW een nieuwe HCC-code had ontvangen ik de ledenadministratie moest waarschuwen". Nou dat is me tot nu niet gelukt door de extreme lange wachttijd of überhaupt GEEN KIESTOON.

Echter tot mijn verbazing bleek een paar dagen (met veel veel proberen) later dat ik WEL verbonden kon worden met de HCC-WEBMAIL en wel met mijn (door HCC kennelijk toch ontvangen) NIEUWE WW. Dit is voorlopig ook mijn redding om in ieder geval te kunnen mailen.

Ondertussen heb IK gebeld met HANS PRUIS (06 22454128) een van de FANTASTISCHE de HCC-seniorvrijwilligers. De heer Pruis heeft ontzettend voor mij zijn best gedaan. (o.a. via TeamVeawer mijn iMac-computer overgenomen maar ook hem lukte het toen niet om een E-mail account op mijn iMac te aaan te maken. Wel kan ik nu op mijn iPad mails ONTVANGEN maar niet VERZENDEN.
De heer Nuis heeft mij geadviseerd mijn iMac nog 'OP TE SCHONEN' echter zonder resultaat. Ook heeft hij geadviseerd 'in de nacht' het te proberen en ook dat lukte niet.

Echter de heer Nuis wees mij op nog op het volgende en daarover contact met HCC op te nemen. In het verleden heb ik na HCC (via HCC) als provider XS4ALL gekregen. Daarna is XS4ALL bij KPN ingelijfd. Volgens de heer Pruis zou dat de oorzaak van mijn problemen kunnen zijn.

U begrijpt dat ik langzaam radeloos ben geworden en hoop dat HCC nog iets voor mij kan betekenen.

Met wanhopige groet,

Freek Bruning
Graaf van Waldeckstraat 9
6212 AM Maastricht
E-mail-adres: f.bruning@hccnet.nl
Lidnummer: 264829
Oude HCC-code: FB665BA2
Nieuwe (?) HCC-code FEE7E974

Outlook is beschikbaar in de App Store. We hebben veel overleg gehad met Microsoft, maar deze app voldoet niet aan de laatste veiligheid eisen. Ik heb een en ander zelf uitgeprobeerd. Je krijgt twee mogelijkheden:

1. Je krijgt de app aan het werk zodat je kunt ontvangen en verzenden. Probleem daarbij is dat je je oude mail niet kunt importeren (de optie blijft grijs).
2. Je probeert de nieuwe instellingen in te voeren en je kunt vervolgens niet meer verzenden. Voordeel is wel dat je de oude mail nog beschikbaar hebt.

Zoals je begrijpt is dit geen oplossing. Ons advies is dan ook: Schakel over op Apple Mail of Thunderbird. Beide mailclients werken goed. Totdat Microsoft met een oplossing komt is Outlook geen optie.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Mail van oude laptop naar nieuwe laptop
Foutmelding in e-mail
Aanschaf nieuwe computer ( Desktop )
mauil overzetten
Mail berichten verdwenen
Artikel details
Artikel ID: 4239
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 02/05/2023 12:20:44
Aantal bekeken: 31
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies