Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


kan emails niet versturen

Oplossing

Ik krijg continu bericht:
Verzenden van het bericht is mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden, omdat de wachttijd voor de verbinding met uitgaande (SMTP-)server smtp-new.hccnet.nl is verlopen. Probeer het opnieuw.

Ik kan inloggen bij webmail, en alle technische gegevens voor email zijn gecontroleerd en kloppen.

Ik gebruik de nieuwste versie van Thunderbird.

Misschien toch nog eens de configuratie controleren.

Instellingen moeten nu zijn:

POP3 servernaam pop3. of pop.hccnet.nl met poort 995 en SSL/TLS.
IMAP servernaam imap.hccnet.nl met poort 993 en SSL/TLS
SMTP servernaam smtp.hccnet.nl met poort 465 en SSL/TLS
Gebruikersnaam Jouw HCC.net mail adres (dit geldt ook voor webmail)
Authenticatie Jouw HCCnet mail wachtwoord.

Ik zie in je melding dat je een andere server gebruikt.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Alle instellingen nogmaals nagelopen , zij zijn nu precies zoals u het voorstelt.
Krijg nog steeds dezelfde melding.

Ik heb pop3.hccnet.nl en niet pop.hccnet.nl.

pop3 is een alias voor pop dus je komt op dezelfde server.

Heb je bij Authentication method ook Normaal wachtwoord ingevuld ? (zowel bij inkomend als uitgaand)

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Bedankt voor de verdere info voor een oplossing.
Ja, beide wachtwoord keuzes stonden goed.
Wat ik merk dat zo nu en dan een email wel weggaat, ongeveer 1x per dag.
Naar mijn idee kan het liggen aan de wachttijd voor de verbinding die te kort is : zou dat een server eigenschap zijn, óf internet werkt niet snel via mijn provider.
Vóór de veranderingen van HCCnet server was dat nooit een probleem, alleen nu na de verhuizing. Dus ik vermoed dat het misschien toch aan de hccnet kant ligt.

nog eens door de logging gespit en het volgende geconstateerd.

Het wachtwoord gebruikt voor het POP3 account is correct, echter zowel IMAP stuurt het verkeerde wachtwoord en voor smtp wordt gemeld dat de authenticatie methode verkeerd is.

2023-04-12 11:55:20 f.cnoophccnet.nl 2a02:a213:8844:9d80:98ab:6ed2:bf31:9662 pop3 Authentication successful success

2023-04-12 09:13:02 f.cnoophccnet.nl 2a02:a213:8844:9d80:98ab:6ed2:bf31:9662 none Password mismatch failed
2023-04-12 09:13:02 f.cnoophccnet.nl 2a02:a213:8844:9d80:98ab:6ed2:bf31:9662 imap Connection closed (auth failed, 1 attempts in 2 secs) failed

2023-04-12 11:35:09 f.cnoophccnet.nl 2a02:a213:8844:9d80:98ab:6ed2:bf31:9662 smtp Incorrect authentication data failed

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Jan,
fijn dat je dat gevonden hebt.
Echter wat kan ik er dan verder aan doen ?
Hoe kan ik de password mismatch van IMAP oplossen ?
Hoe kan ik de authentificatieproces van SMPT bijstellen ?

Toch blijft de vraag : waarom gaat het soms wel goed als ik emails probeer te versturen ?
(En het lijkt er trouwens ook op dat emails ontvangen ook vaker niet doorgaaat).

met vriendelijke groet, Frans Cnoops

In Thunderbird ga naar Extra/Tools en kies voor accounts.

Ga naar Server instellingen van je account
en vul in
Server naam : imap.hccnet.nl poort 993
Gebruikers naam <je mail adres>
Beveiliging SSL/TLS
Authenticatie normaal wachtwoord

Ga dan naar uitgaande server (SMTP)
kies smpt.hccnet.nl en druk op bewerken en vul in
Server naam smtp.hccnet.nl
Poort 465
Beveiliging SSL/TLS
Gebruikersnaam <je mail adres)

Om je wachtwoorden aan te passen ga naar extra en dan Instellingen.
Kies voor privacy en beveiliging en dan op bewaarde wachtwoorden.
Hier moet je minimaal 2 regels aantreffen
Een met oa imap.hccnet.nl en een met smtp.hccnet.nl.
Mocht je een of beide regels niet zien dan heb je nog geen verbinding gemaakt. Voor de regels die er wel zijn kan je drukken op Toon wachtwoord en als het wachtwoord niet klopt moet je dubbelklikken op dat wachtwoord en kan je het veranderen.
Staat en of beide regels er niet dan kan je de instellingen verlaten.
Hierna kies je voor verversen en je zal een prompt krijgen voor het wachtwoord. Vul dat dan in en vergeet niet het vinkje bij onthouden te plaatsen.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Ik heb wachtwoorden gecontroleerd, alles in orde.
Ik had daarin imap account, die heb ik toegevoegd, met zelfde w.w.
Smtp en pop accounts waren in orde.

IK blijf een probleem houden met de uitgaande emails. Vaak gaan die niet weg ( vaak middag/avond), soms wel, en dan vooral 's ochtends. Ik begin daarom te vermoeden dat het heeft te maken met de internet provider, die op bepaalde momenten te belast is, en andere juist niet.
Als er niets gedaan kan worden aan de tijd om contact te maken met de smtp server, dan moet ik ik w.s. maar mee leren leven.... In iede geval dank voor de moeit

Naar verluid helpt het als je het account van je provider toevoegt aan je mail client. Hierdoor lijken de providers wat minder dwars te liggen in de communicatie,

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Ja, imap en smpt van provider heb ik ook, met hun eigen wachtwoorden,maar dat is al jaren zo. Dus daaraan zal het niet liggen.

Telefonisch verder geholpen

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Hoe installeer ik mijn hcc-e-mail op mijn iPad ?
E mail versturen
email
kan geen mail versturen
ik krijg sinds vandaag geen email meer binnen
Artikel details
Artikel ID: 4267
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 04/05/2023 18:45:47
Aantal bekeken: 135
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies