Sinds jullie de e-mail server geüpdatet hebben is het voor ons niet meer mogelijk om onderling mails uit te wissel. Mijn e-mail adres is f.vinhccnet.nl en van mijn vrouw inekehagehccnet.nl. Mijn vrouw haar e-mail adres heeft tijdens de update van jullie is een paar dagen niet bruikbaar geweest. Hierover hebben jullie ook gecorrespondeerd. Verder krijg ik op mijn mail geregeld alle e-mails van de laatste maand gestuurd wanneer ik al mijn inbox heb opgeruimd. Wij gebruiken en kleine Q-nap server voor onze e-mail bestanden op te slaan als .pst extensie, op 3 computers heb ik de mogelijkheid mail op te halen. 2 computers gebruiken outlook 2013 en andere 2016. Voor jullie update kwam dit niet voor. Graag hoor ik wat eventueel het probleem kan zijn. Met vriendelijke groet Frans VinkBeide accounts gebruiken POP als transport. Dit betekent dat mail verwijdert op de client niet is opgeruimd op de server. Hiervoor moet je IMAP als transport gebruiken. Als je alleen hccnet voor mail gebruikt zouden jullie elkaars mail moeten ontvangen. Gebruik je ook nog een ander domein zoals kpn of ziggo zal je de verkeerde smtp server hebben ingesteld. Om spam te vermijden zal je de smtp server moeten gebruiken van het gebruikte afzender mail adres. Wanneer je met webmail naar je account kijkt zul je die mails in de SPAM of Ongewenst folder aantreffen. Het POP protocol kopieert die folder niet. Dit alles is terug te vinden op hcc.nl/faq-hccnet2 Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder/administrator *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies