Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Kan geen email versturen

Oplossing

Hallo

Van de een op de andere dag kan ik geen mail mer versturen. Heb de poorten bekeken die ingsteld zouden moeten worden maar daar is niets aan veranderd. Zijn conform de instellingen die HCC opgeeft-. Toch kan ik geen mail vesrturen en alleen ontvangen. Heel vreemd. Kan iemand mij hierbij helpen?
Ik krijg onderstaande foutmelding.



Taak j.l.visshccnet.nl - Verzenden... rapporteert fout (0x800CCC78): Kan het bericht niet verzenden. Controleer het e-mailadres in de accounteigenschappen. De reactie van de server was: 550 5.1.0 SMTP408 Unauthenticated relay denied for your IP 62.194.139.51. ;id=4PEnqVt0w8Mh14PEnqfmGh;sid=4PEnqVt0w8Mh1;mta=smtp1.tb;d=20230531;t=190353[CET];ipsrc=62.194.139.51;



mvg

John Visser

Je hebt niet opgegeven welke mail client je gebruikt en ik kan je dus geen advies geven over de instellingen.

Maar sinds medio maart zijn de regels op het internet verscherpt waardoor je de smtp server moet gebruiken die bij de afzender hoort. Dus indien de afzender ...@hccnet.nl dan moet je smtp.hccnet.nl gebruiken.

Dit geldt ook voor alle andere mail adressen die je hebt.

Doe je dit niet dan kunnen er 3 dingen gebeuren :
1. Je krijgt de door jou ontvangen boodschap
2. Je mail komt bij de ontvanger in de SPAM box
3. De mail raakt volledig zoek onderweg naar de ontvanger.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Beste Jan

Ik gebruik Outlook als email programma.
inkomende email: pop.hccnet.nl poort 995 en een vinkje bij : voor dexe server is een versleutelde verbinding vereist (SSL/TLS)
uitgaande mail: smtp.ziggo.nl poort: 587

Zou t kunnen zijn dat de pooryten niet openstaan of zoiets?

Ook uitgaand moet je SSL/TLS gebruiken.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen uitgaande email
E mail versturen
e-mail wordt niet verzonden
Problemen met ontvangen mail
Uitgaande E-mail
Artikel details
Artikel ID: 4337
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 15/06/2023 13:15:06
Aantal bekeken: 204
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies