Hallo HCC, Ik heb het volgende probleem: Als ik Edge opstart, dan opent een venster, de zandloper loopt waarna het window weer gesloten word. Ik heb al op verschillende manieren gereset, maar het probleem blijft. Ook Internet Explorer werkt ALLEEN als ik het als administrator draai, alleen de snelkoppeling starten werkt niet.Hoi Heb je al geprobeerd om Chrome of Firefox te gebruiken? Internet Explorer wordt steeds minder ondersteund en Edge gaat binnenkort naar een andere engine (dus gaat ook veranderen). Het lijkt mij het handigst als u voorlopig Chrome of Firefox gebruikt. Google Chrome: https://www.google.com/chrome/ Mozilla Firefox: https://www.mozilla.org/nl/ Mocht u verder willen kijken naar Edge/IE zou ik iets meer context willen; Het zou kunnen dat u niet op een Administrator account zit binnen Windows. Eventueel zou u kunnen proberen de computer te resetten in de Instellingen app > Update & Beveiliging > Herstellen. we horen graag of u verder komt. met vriendelijke groet, *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichtenBeste Bedankt voor het meedenken. Ik hoor vaak (ook van ING en zo) dat je Firefox of chrome zou moeten gebruiken, maar ik houdt het liever bij de standaard browser van Windows 10. Ik zit (als enige) administrator op de computer. En herstellen heb ik al op een aantal manieren geprobeerd. Ook volgens de "SchoonePC" mogelijkheid. Het blijft gek dat Edge wel opstart, maar daarna weer wordt uitgeschakeld. Ik hoop dat je nog andere ideeën kunt geven. Nogmaals dank,Beste U kunt eventueel opnieuw instellen proberen. Let wel op dat bi opnieuw instellen uw geschiedenis, cookies en eventuele instellingen die u hebt gewijzigd, worden verwijderd. U vindt deze opties door de Startknop te selecteren en vervolgens Instellingen > Apps > Apps en functies > Microsoft Edge > Geavanceerde opties te selecteren. Met vriendelijke groet, *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichtenJa, dat had ik dus al gedaan (gereset) maar dat geeft geen oplossing. Groet,Beste , Excuses, ik heb er volledig overheen gelezen. Maakt u gebruik van Trustee Rapport van IBM? Ik lees namelijk veel terug over deze melding dat Edge waarschijnlijk met een soortgelijk programma problemen kan geven en niet kan doorstarten. If you are using Trustee Rapport disable it then run edge if it works do this: To disable Rapport's Early Browser Protection: 1. Open Rapport's Console by choosing - Start Menu > Programs > Trusteer Endpoint Protection > Trusteer Endpoint Protection Console 2. Advance to the next page by clicking on the green arrow at the bottom-right. 3. Under 'Security Policy' at the top left corner, click on 'Edit Policy'. 4. Enter the letters as they are shown in the image and click OK. 5. Locate 'Early Browser Protection' and select 'Never' in the drop-down menu. 6. Click 'Save' and reboot your computer. 7. Check if the issue is resolved. Ik hoop dat deze optie wel werkt. Groeten, *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichtenHallo , Nee, er staat geen trusteer op. Heb ik in het verleden ook dezelfde problemen mee gehad. Precies hetzelfde effect. Edge open en na een seconde of 5 a 10 weer gesloten. Bedankt voor het meedenken! Groet,Beste Ruud. Het advies dat ik kan geven is: - Heeft u een virus scanner om te controleren of u een virus heeft het zou kunnen dat u een virus heeft. In dat geval kunt u beter uw computer opnieuw installeren. - U zou ook zoals mijn collega heeft gezegd het advies van ING kunnen volgen en gebruik maken van Chrome of Firefox. - Als u dat liever niet wil gebruiken dan zou ik alleen kunnen aanraden om Windows opnieuw te installeren. Let op als u kiest om opnieuw te installeren maak altijd een back-up van al uw belangrijke bestanden. Met vriendelijke groet. *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichtenBedankt Ik heb gescand in eerste instantie met de Windows beveiliging zelf, dit leverde niets op. Daarna geprobeerd met de Kaspersky Rescue disk (als opstart), maar dan heb ik het probleem dat Kaspersky wel opstart, maar de muis en het toetsenbord niet meer werken. Ik kan de scanner dus verder niet starten. ook een apart toetsenbord en muis in de USB aansluiting voorop werken niet.Beste Als uw browser uit zichzelf sluit en uw toetsenbord en muis het begeven als u Kaspersky opstart lijkt me de mogelijkheid vrij sterk dat u toch geïnfecteerd bent met een virus. Deze worden niet altijd gevonden door Windows. De makkelijkste oplossing zou hier toch zijn Windows opnieuw te installeren, aangezien uw browser mogelijk gecomprimeerd is en Kaspersky mogelijk corrupt is geraakt. Maak in dit geval een back-up van uw belangrijke gegevens zodat u verder niks kwijt raakt en begin dan met een schone installatie. Mocht u hier hulp bij nodig hebben horen wij het graag. Met vriendelijke groet, *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies